Červená Carrefourka

Patrik Eichler

Je červená značka, na kterou se musí zaměstnanec postavit, když chce opustit pracovní místo, výstřelkem, nebo zprávou o běžné praxi? Poláci mají od minulého týdne čerstvou zkušenost s jedním z nadnárodních obchodních řetězců.

Před týdnem začala v polských pobočkách obchodního domu Carrefour platit nová pravidla organizace práce. Těžko říct, zda je vedení podniku rozeslalo na pobočky ve francouzštině, nebo zda část jeho zaměstnanců neumí číst polsky. Jak ale ve středu napsal lublinský Dziennik Wschodni, společně s novými pravidly se v pobočkách Carrefouru na zemi objevily červené kruhové značky. Zaměstnanci jedné z lublinských poboček řetězce se pak, jak Dziennik Wschodni píše dále, pokud si chtěli dát svačinu, jít si zakouřit nebo si odskočit na toaletu, museli na značku postavit a čekat na svolení vedoucího. „Posledně jsem na značce čekala skoro pět minut,“ citují noviny jednu z pracovnic obchodu. „Vedoucí nepřišel, protože přeci má také svoje povinnosti. (A tak) jsem se vrátila ke své práci.“

Článku si během dne všimla mj. celostátní Gazeta Wyborcza. Autor jejího textu doplnil, že stejné značky se objevily ve všech Carrefourech v Polsku a zároveň citoval pracovnici jednoho z varšavských obchodů. Podle ní se přestávky zatím nahlašují u hlavní pokladní, „slyšela“ ale, že od 19. července se budou muset hlásit na značkách.

×