Štěňátka, James Bond a křupavé kuře. Influencer Babiš loví voliče na sítích

Jan Žabka

Babišova veřejná prezentace začíná stále víc připomínat chování influencerů. Vedle kritiky vlády se na jeho sociálních profilech nápadně často objevují fotky se štěňátky, výzvy k soutěžím o lístky do kina nebo reklama na vlastní restauraci.

Andrej Babiš na svých profilech ukazuje boty Nike nebo pije kávu z kavárenského řetězce Costa Coffee. Za takové spolupráce by se nemuseli stydět ani nejúspěšnější čeští influenceři. Foto FB Andrej Babiš

„To nevyšel prezident, tak je další na řadě v pokusech influencer?“ zeptal se Andreje Babiše jeden z jeho sledujících na Instagramu, když tam v březnu publikoval video, jak přijíždí ve svém Mercedesu na inauguraci prezidenta Petra Pavla a v pozadí hraje hudba z filmové série James Bond.

Předseda hnutí ANO na dotaz neodpověděl, jeho profil se však od té doby začal proměňovat, jako by se skutečně na influencerskou dráhu vydal. Jeho sítě zaplnila krátká, několikavteřinová videa, na kterých Babiš kopíruje trendy ze sociálních sítí, mluví o oblíbených jídlech či glosuje kroky vlády Petra Fialy (ODS).

Dokonce si založil účet na platformě TikTok, před kterou v březnu varoval Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost kvůli jejímu čínskému vlastnictví a tak i možnému vlivu totalitní země. Na TikToku má přes sto tisíc sledujících, obdobně jako na Instagramu.

Kino se od Babiše distancuje

×