Aktivisté v Brně zahájili kampaň na podporu chodců a cyklistů

Sabina Vojtěchová

Občanská organizace Nesehnutí zahájila v úterý kampaň Brnotoč. Kampaň si klade za cíl příznivě ovlivnit dopravní politiku vedení města Brna, které vzejde z nadcházejících komunálních voleb.

Kampaň Brnotoč zahájila v úterý v ulicích Brna občanská organizace Nesehnutí. Reaguje tím na Plán udržitelné městské mobility, který zastupitelstvo schválilo 4. září. V něm si město vytyčilo za cíl navýšit do roku 2050 podíl cyklodopravy z dvou procent na dvanáct procent a podíl pěší dopravy z šesti procent rovněž na dvanáct procent.

Podle Nesehnutí však v plánu chybí dostatek návrhů konkrétních kroků, prostřednictvím kterých by se dalo takového cíle dosáhnout. Pro zastupitelstvo, které nastoupí v příštím volebním období, proto organizace vytvořila návrhy devíti konkrétních opatření, jež v plánu chybí.

„Zásobník projektů Strategického plánu obsahuje opatření především pro MHD, menší část tvoří opatření pro auta. Pro pěší chybí konkrétní návrhy úplně, pro cyklodopravu, kterou chce město zšestinásobit, je jich jen velmi málo,“ sdělil koordinátor kampaně Jakub Kriš.

Své návrhy organizátoři kampaně umístili na kolo štěstí, se kterým se po dobu tří týdnů hodlají pohybovat v ulicích města. Kolemjdoucí si mohou zatočit a o konkrétním návrhu se dozvědět víc. Ke kampani se lze připojit podpisem otevřeného dopisu, který Nesehnutí týden před volbami rozešle vybraným kandidátům do zastupitelstva.

×