Havířovské nádraží přežije, místo bourání se bude rekonstruovat
Radek KubalaMěsto Havířov ustoupilo z původních plánů zbourat hlavní vlakové nádraží a nyní společně se SŽDC prosazuje rekonstrukci se zachováním původní architektury. Výpravní budova by v budoucnu měla sloužit i jako sportovně-kulturní centrum.
Architektonicky významné nádraží v Havířově chtěly České dráhy v minulosti zbourat a postavit místo něj moderní terminál. Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC), která budovu získala převodem se stovkami dalších stanic v republice, však v úterý podepsala s městem memorandum o spolupráci na kompletní rekonstrukci výpravní budovy se zachováním unikátní bruselské architektury.
Nádražní budova už nebude sloužit pouze k odbavování cestujících, ale rovněž ke sportovním a volnočasovým aktivitám, případně jako služebna městské policie. Rozsáhlé a dosud prázdné místnosti chce město přetvořit na hřiště, squashové kurty, horolezecké stěny, kavárny, kulturní prostory či klubovny.
„Zadali jsme zpracování projektové dokumentace na rekonstrukci celé nádražní budovy, tedy i její levé administrativní části. Navázali jsme na původní plány Českých drah a počítáme s využitím těchto prostor pro cestující a dopravce. Velký význam má i umístění technologie pro zajištění provozu, což zohledňuje budoucí rekonstrukci staniční části nádraží. Zachována zůstane hlavní halová část v bruselském stylu, pronajmeme ji městu,“ uvedl v tiskové zprávě generální ředitel ŠZDC Pavel Surý.
