Z francouzských mol zmizí po anorektických modelkách i šaty nejmenších velikostí

Radek Kubala

Firmy vlastnící značky Gucci, Christian Dior či Louis Vuitton se rozhodly přestat s předváděním oděvů velikosti nula, respektive XXS. Dle vlastních prohládření tak vyjadřují respekt k ženám. Podle pozorovatelů reagují spíše na vnější tlak.

Z reklam a přehlídkových mol, na nichž pózují modelky najímané společnostmi Kering a LVMH — francouzskými módními giganty vlastnícími značky jako Christian Dior, Gucci nebo Louis Vuitton —, zmizí po anorekticky vyhlížejících modelkách také oblečení v nejmenších, respektive ultra-úzkých velikostech. Oznámily to ve středu zástupci řečených firem ve společném prohlášení.

Firmy Kering a LVMH se nechtějí podle vlastních slov podílet na vytváření nereálného obrazu o správné podobě ženského těla. Samy se tak prý v reakci na kritiku, že módní průmysl přispívá k šíření anorexie či bulimie u mladých dívek, rozhodly už nepředvádět oblečení menší, než odpovídá francouzské velikosti 32, tedy modelům velikosti nula, respektive XXS.

Obě společnosti také prohlásily, že již nebudou najímat modelky mladší šestnácti let.

„Respekt k ženské důstojnosti byl vždy mým osobním cílem, stejně jako snahou společnosti Kering. Snad budeme inspirací pro celý módní průmysl,“ řekl BBC generální ředitel Keringu François-Henri Pinault.

×