Prodej deníků klesá, drží se Hospodářské noviny

Petra Dvořáková

Prodej deníků meziročně poklesl o pět procent, jejich pultový prodej dokonce o devět. Podle odborníků se ale nejedná ani o překvapení ani o nepříznivou zprávu. Nadále se daří nejvíce bulváru, což platí i pro týdeníky.

Souhrnný prodaný náklad českých deníků klesl meziročně o pět procent, polepšily si pouze Hospodářské noviny, a to o necelé jedno procento. O pět procent klesl i počet předplatitelů. Nové předplatitele meziročně nabraly bulvární deníky Blesk a Aha!, pro které ale předplatné představuje okrajový příjem.

„Jde o setrvalý trend a u většiny titulů signalizuje spíše ‚stabilizaci‘ čtenosti, která již neklesá tak výrazně, tedy nic překvapujícího,“ zhodnotil výsledky prodeje pro Deník Referendum mediální analytik Jaromír Volek. Počet prodaných výtisků a jejich porovnání zveřejnila Kancelář ověřování nákladu tisku ABC ČR. Nejen podle Volka je pětiprocentní pokles poměrně příznivým výsledkem, před pěti lety prodaný náklad deníků ve stejném období meziročně klesl téměř o deset procent.

V čele žebříčku se nadále drží s prodaným nákladem 224 tisíc kusů Blesk, s nákladem 136 tisíc výtisků ho následuje Mladá fronta Dnes a s nákladem 128 tisíc výtisků Deník ve všech svých regionálních mutacích.

×