Další investice do staveb na Labi? Experti: Leda jako rezerva pro případ války
Vratislav DostálPodle studie expertů z VUT Brno by miliardové investice do vodních dopravních staveb na Labi mohly sloužit nanejvýš jako alternativa při uzavření dálnice nebo železnice. Anebo jako strategická rezerva pro případ války.
Experti ze Stavební fakulty VUT v Brně ve své studii z roku 2015 zjistili, že z hlediska přepravy nákladů podél Labe nemají další investice do vodních staveb na řece žádný význam. Přesun nákladů ze silniční a železniční dopravy na vodní je totiž zanedbatelný.
A ekologická organizace Děti Země dodává, že plánovaný jez u Děčína má navíc větší negativní vlivy na životní prostředí a přírodu, než je stav bez jezu.„Je zcela logické, že z dopravně-ekonomického hlediska není u nás další rozvoj nákladní vodní dopravy perspektivní,“ dodává předseda Dětí Země Miroslav Patrik.