Bijí manažeři Kofoly své ženy?

Magdalena Špačková

Kampaň Šrámy lásky se Kofole jemně řečeno nepovedla. Spojování násilí a partnerských vztahů je zcela nepřijatelné.

Kofola je známa milými reklamami. I my patříme mezi její fanoušky. Letošní letní facebooková kampaň Šrámy lásky se jí ale bohužel z našeho, nejen profesionálního, pohledu nepovedla.

Když jsme poprvé viděli fotku mladých lidí, dívek a chlapců, s modřinami a škrábanci ve spojení se sloganem Šrámy lásky, tak jsme měli pocit, že se jedná o kampaň na domácí násilí. Trochu nás zamrazilo, nerozuměli jsme spojení lásky, kofoly a násilí.

×
Diskuse
JH
June 24, 2013 v 9.31
A po těch letech,
kdy posloucháte skutečné příběhy obětí domácího násilí se vším, co s tím souvisí, jste, paní Špačková, zjevně na jakékoli spojení šrámů a lásky citlivější než "normální" lidé. Považte:

* Šrám _nerovná se_ bití. Statisticky většina zranění pochází z nehod (aspoň v klidných zemích). I moje žena má několik jizev. Zavřela byste mě rovnou, nebo byste se jí nejdřív zeptala?

* V textech kampaně _není_ o bití ani zmínka. To je vaše zkratka. "Šrámy lásky" sice zní jako klasická bagatelizace domácího násilí obětí či okolím, ale po dočtení kontextu je jasné, že to tak nebylo míněno.

* Vidět za plakátem, kde na sebe cení zuby usmívající se pár s jizvami a modřinami, reklamu na domácí násilí, kde figuruje násilník a jeho oběť, vyžaduje určitou byť nevelkou představivost. Vy přece ze všech nejlépe víte, že takhle domácí násilí nevypadá.

Jedná se o typickou nepovedenou reklamu. Marketingové oddělení podcenilo potenciální negativní vyznění reklamy, zejména slogan "šrámy lásky" je fakt blbý nápad. Tak třeba "karamboly lásky" by znělo lépe. Ale nic víc.