Profil čtenáře:
Jan Kořista

JK
Profese:
Pro dokreslení, jak se (ve stylu: nevaž se, odvaž se) propaguje Hnutí Duha: inzerát na http://www.jobs.cz/pd/384550828?rps=230

Možná jsem moc ze staré školy, ale ten jazyk a za ním přístup ke světu zde podporovaný mně přijde jako z reklamy na párty. "Práce, která není pruda." Fun, fun, fun. A ekologie?
Chtěl bych zde pro ilustraci krátce zkopírovat svoji krátkou konverzaci s Hnutím DUHA na jejich fcb. stránce:
Jan Kořista: Vážně tam byl "kníže" a občerstvení tak drahé? Škoda. (s odkazem na článek p. Šmída)

Hnutí DUHA: Ano, byl tam kníže z TOP i senátorka Gajdůšková z ČSSD. Ano, bylo tam pivo za cenu obdobnou, jako v okolních hospodách. Ano, byly tam zálohované kelímky, aby po nás nezbyly hory zbytečného odpadu. Ne, nebyla to žádá oslava, to si autor kometáře v DR vymyslel. Možná kdybyste četl seriózní tisk, měl byste lepší obraz o realitě.

Jan Kořista: Díky za odpověď. Zda to byla "oslava", mně připadá jen jako detail. Hlavní je vyznění této akce. A konečně aby se "ekologické" hnutí odsuzujícím způsobem vyjadřovalo vůči hlavním alternativním novinám s velmi respektovanými autory a propagovalo místo toho MFD, mně připadá tragické, avšak asi bohužel přesně příznačné! :-(
ČD ale také přeci nejde o "uspokojování potřeb všech cestujících", minimálně od roku 1989 už ne. Bohužel jim nejde také o zisk, jinak by neexistoval projekt jako pendolíno (co jsem se doslechl), nepřehledný a nepřitažlivý ceník anebo absence drobných služeb, které by zákazníka potěšily a nic moc nestály, nulová reklama.

"ČD ... musí dotovat neziskovou dopravu na ostatních tratích" - Toto snad už dávno skončilo!? Tento podnik nefinancuje nějak bohulibě ztrátovou přepravu! Co kraje objednají a zaplatí, to odjezdí. Opravte mě, ale vždy jsem slyšel, že kraje mají dorovnávat ztrátu. Je absurdní myslet si, že to budou dělat (na zisk zaměřené) ČD.

A zase: "železnice jako taková, čímž nemyslím pouze ČD (tak koho tedy? JK), předá část své lukrativní klientely soukromým dopravcům, jimž jde o zisk z jejich klientely a nikoli o uspokojování potřeb všech cestujících." Když ČD nejsou schopny si tuto lukrativní klientelu udržet a přilákat ji (předražené jízdné, drobnostmi: chybějící nápoje zdarma, denní tisk, informace o přípojích, prodej jízdenek MHD atd. atd.), tak jedině dobře, že přijde na zisk zaměřený soukromý dopravce, když to manažery ČD samo od sebe nenapadne.

"jinak tento bohulibý úkol zůstane pouze na jediném dopravci, a to budou ČD" Kraje schválily dlouholeté smlouvy s ČD a nepustily soukromé dopravce. Tak jak to že to musí zůstat na ČD?

Kde prosím čtete, že ČD provozují z vlastní vůle a na své náklady neziskovou dopravu (aby uspokojovaly potřeby)?