Apple byl loni nejúspěšnější v product placementu ve filmech

ČTK, Petr Jedlička

Známému výrobci počítačů, iPodů a iPadů se podařilo v posledních letech vměstnat své produkty do třiceti procent nejnavštěvovanějších filmů v USA.

Firma Apple byla loni v USA nejúspěšnější v rámci filmového product placementu, tedy reklamy na své produkty přímo ve filmu, v nejnavštěvovanějších amerických filmech. Podle průzkumu zveřejněného na internetových stránkách Brandchannel se produkty Applu jako počítače, iPady a iPody objevily ve třiceti procentech filmů, které se v minulém roce umístily na první příčce v návštěvnosti v kinech.

Filmem, ve kterém se objevilo nejvíce reklamy na zboží, se pak stal Iron Man 2. Brandchannel zde zaznamenal 64 identifikovatelných produktů. Celkem společnost ve 33 filmech, které se loni na kratší či delší dobu probojovaly na první příčku v návštěvnosti, objevila 591 značek nebo produktů, což je v průměru 17,9 na jeden film. V roce 2009 průměr činil 17,5 značky nebo produktu na film.

×