Půl roku po změně zákona si televize, kterým bylo umožněno legálně provozovat tzv. product placement, nový rozměr reklamy nemohou vynachválit. Podprahová reklama se už začíná rentovat. Divákům tak hrozí, že se časem budou na reklamu dívat bez přestání.
Desítky milionů korun přineslo loni českým televizím zavedení takzvaného product placementu, tedy reklamy na výrobky či služby tvořící přímo součást pořadů. Prima odhaduje příjmy z něj v kombinaci se sponzoringem až deset procent celkových tržeb, Česká televize (ČT) na něm vydělala miliony korun. Vyplývá to z ankety ČTK mezi provozovateli televizních stanic.
„Product placement řadíme do kreativního prodeje, kam spadá i sponzoring a jiné formy prezentace vyjma klasické reklamy," uvedla mluvčí Primy Jana Kocová. Objem tržeb z kreativního prodeje loni podle ní činil téměř deset procent z celkových tržeb Primy. Konkrétní částku nespecifikovala. Na konci třetího čtvrtletí její tržby dosáhly 443 milionů korun.