EU pouští více reklamy do televize, Klausovi to nevadí

Petr Woff

Více reklamy v televizní i filmové produkci či produkt placement umožňuje zákon o audiovizi podepsaný prezidentem. „Stírá se hranice mezi reklamou a pořadem," kritizuje novelu mediální odborník Petr Pospíchal.

Na rozdíl od USA, v Evropské unii se dosud nesměly v televizním vysílání vyskytovat konkrétní značkové výrobky. Tzv. product placement, který je druhem skryté reklamy, ovšem bude nyní povolen i u nás. Výjimkou zůstanou pořady pro děti, zpravodajství a dokumenty. Divák rovněž musí být v úvodu a na konci pořadu informován, jaký druh komerce je mu předložen.

Podle dosavadního zákona se směla rozběhnout první reklama až tři čtvrtě hodiny po začátku pořadu, kvůli novele se tento interval zmenší na půl hodiny. V případě kratších seriálů může nastat komerční přestávka ještě dříve. Maximální délka reklamního pásma zůstává stejná — dvanáct minut z každé hodiny.

×
Diskuse
PM
April 30, 2010 v 9.07
Počátek vítězného tažení konzervativní revoluce v USA
leckdo datuje nástupem Regana. A na den přesně zrušením komise pro kontrolu mediální reklamy mj. zacílené na zneužívání instinktů nedospělých - nesvéprávných. Jak vidno revoluce ještě pokračuje.