Ekopodnikatelů nepřibývá, množí se ale zelený marketing

Jiří Guth

V kanadských a amerických supermarketech je tzv. greenwashing případem celých 98 % zelené reklamy, kdy byla informace o výrobcích falešná, zavádějící nebo špatně podaná. Běžně na to narážíme i v ČR. Skutečně šetrného podnikání nepřibývá.

Certifikace a značení šetrnosti k životnímu prostředí čili takzvaný ecolabelling je jedním z nejznámějších dobrovolných nástrojů ochrany životního prostředí. Kromě pravidel pro označování ekologicky šetrných výrobků existuje i obdoba pro služby například v cestovním ruchu.

Počet ekologicky šetrných hotelů v ČR pyšnících se ekoznačkou EU klesl letos v létě z deseti na pouhé čtyři. Pouze ty totiž splnily nově zpřísněné požadavky pro získání ekoznačky platné od července 2010. Jsou to hotely Adalbert, Adria a Plaza Alta v Praze a Chateau Mcely na Nymbursku. Ostatní provozovatelé o prodloužení licence k používání ekoznačky neprojevili zájem. Pátým ubytovacím zařízením je Centrum Veronica Hostětín, které je držitelem českého certifikátu Ekologicky šetrná služba. Muselo doložit plnění shodných standardů jako zmíněné čtyři hotely.

×