Nejvíc se před volbami psalo o ODS, nejvíc proinzerovala ČSSD
Redakce DRNEWTON Media, firma zabývající se rozbory médií, provedla obsahovou analýzu českých médií před volbami. Vyplývá z ní, že největší prostor dostávala ODS, následovaná těsně ČSSD. Všem ostatním stranám se dostávalo pozornosti výrazně nižší.
Společnost NEWTON Media ve své tiskové zprávě uvádí, že největší pozornosti médií, a to jak tištěných, tak i internetových, televize a rozhlasu, se v předvolebním období těšily obě velké strany — ODS a ČSSD, kterým náležel dohromady téměř šedesátiprocentní podíl na souhrnné medializaci osmi sledovaných stran (ODS, ČSSD, KSČM, KDU-ČSL, TOP 09, SZ, VV a SPOZ).
Občanští demokraté však poutali zájem médií přece jen více, když ve spontánní publicitě předčili ČSSD o osm procent. Žebříček nákladů vynaložených na inzerci ovládla ČSSD se čtyřiapadesátiprocentním podílem na inzerci těchto stran. ČSSD od počátku roku 2010 investovala do reklamy více než čtvrt miliardy korun.
Mediální analýza společnosti NEWTON Media porovnala spontánní publicitu vybraných politických stran s náklady, které vynaložily na inzerci v tisku, na internetu a venkovních plochách. Sledovaným obdobím byly první čtyři měsíce letošního roku.