Vymstí se Babišovi žonglování s pravdou a lží?

Lukáš Jelínek

Evropské volby ovlivní i domácí politiku. Ukážou sílu jednotlivých stran, jejich schopnost nastolit novou strategii a témata a také možnost získat spojence.

Finále kampaně před volbami do Evropského parlamentu připomíná zahřívací kolo před kláním o mandáty v české Sněmovně. A tak se řeší témata spíše domácí než celoevropská a v popředí jsou hodně vidět i politici, kteří se o bruselské křeslo neucházejí.

Hlavně Andrej Babiš. Loni tvrdil, že to on bude tváří kampaně ANO a že bude připomínat, jak nás ochránil přes kvótami, migrací a podobně. Později si ANO vyhodnotilo, že lidé se už soustředí na jiná témata, například kvalitu potravin. Zůstalo ale u poselství, že bude za Českou republiku bojovat tvrdě a nekompromisně.

Babiš nám vysvětlil, že je zaneprázdněný a kampaň zvládne Dita Charanzová. Nakonec mu to asi tak slavné nepřišlo, takže jí pomohl červenou čepicí, kterou si půjčil od Trumpa, a sloganem, který okopíroval od ODS. Nic naplat, nikdo neumí marketing tak dobře jako Babiš. Jeho zásluhou byla kampaň ANO sice neoriginální, ale viditelná.

×