V Jaroměři hrozí nebezpečí z prodlení

Jan Hamerský

Ve městě Jaroměři se plánují tři zásadní dopravní stavby s dalekosáhlým dopadem na dopravu jak ve východních Čechách, tak na život přímo ve městě. Co si o tom myslí místní obyvatelé?

Mezi mnohými obyvateli města Jaroměř vzbudil nevoli fakt, že stát více než rok od vydání územního rozhodnutí otálí s výkupem pozemků pro stavbu severního obchvatu města. Obchvat je totiž nutnou podmínkou dostavby D11 do Trutnova, která měla ulevit přetížené silnici I/33 z Hradce Králové do Náchoda, jež Jaroměří prochází. Místo toho se Jaroměřští spíš nadějí zhoršení už tak svízelné dopravní situace ve městě.

V letech 2018 až 2020 by se totiž vedle prodloužení D11 do Trutnova měly uskutečnit dva další rozsáhlé projekty. Už teď Správa železniční dopravní cesty od základu přestavuje železniční nádraží. Tuto přestavbu uskutečňuje bez ohledu na město, které naopak chystá výstavbu nového autobusového terminálu v bezprostřední blízkosti nádraží.

Tento terminál by měl nahradit stávající autobusové nádraží v ulici Na Valech vlastněné ČSAD Ústí nad Orlicí, a. s. Záměr Jaroměř hájí argumentem, že nádraží je odlehlé, a proto se využívá pouze jeho zlomek. Lze se však domnívat, že terminál, nápadně podobný tomu z Náchoda, se má budovat spíš s úmyslem srovnat krok se zámožnějšími sousedy než s ohledem na dopravu. Tlak ze strany veřejných činitelů na urychlené dokončení všech tří staveb je tedy už teď značný a nepochybně ještě vzroste. Hrozí totiž, že čerpání prostředků z fondů EU se roku 2020 úplně zastaví.

Podceněná rizika

×