Beate Uhse v obraně sexshopů a pornografie
Tomáš TožičkaDěsí nás procházet s dětmi kolem obchodů s erotickým zbožím či kolem vystavených pornografických časopisů a videonosičů. Přitom děti necháme sledovat násilí vraždění.
Daniel Soukup se ve svém sloupku Co nám odhaluje samorozpínací podprsenka věnuje vynálezu, který má specifické určení. Argumentace je postavena na zcela falešné představě, že podprsenka je snad určena k běžnému používání. Většinou se ovšem takovéto „vychytávky“ používají jako součást sexuálních hrátek. Stejně jako podobně „nesmyslně“ (ale pro někoho asi smyslně) navržené spodní prádlo, různé poutací nástroje a pod.
Soukup upozorňuje na fakt, že intelektuálskou kavárnu nahradil sexshop. Při stavu dnešní inteligence, bych to bral skoro za pozitivní. Bohužel mu musím dát za pravdu v tom, že s dnešním vztahem k sexualitě to — stále ještě — není v pořádku. A mě připadá, že to i jeho text naznačuje. Proto jsem se rozhodl napsat obranu sexshopů, erotických pomůcek i pornografie.
První sexshopy založila Beata Uhse — Rotermund. První německá letecká akrobatka, kapitánka Lufwaffe, která uprchla se synem a chůvou z obsazeného Berlína v posledním letadle, které zbylo na letišti; v Británii vystudovaná ekonomka, která po válce založila dosud největší řetězec sexshopů, tehdy orientovaný hlavně na pomůcky pro ženy, které ztratily muže v nesmyslné válce...
Většina těch věcí, včetně knih a časopisů se dala koupit již před tím, ale jen pokoutně. Beate Uhse se ve válkou rozvráceném Západním Německu rozhodla vykašlat na předsudky a s odhodlaností sobě vlastní rozjela obchod, který se ukázal jako velmi výnosný a následovaný mnoha dalšími. A to o celou dekádu dříve, než se začalo o nějaké sexuální revoluci vůbec mluvit.
Vedlo jí k tomu několik důvodů. Jako bývalé válečné pilotce ji spojenci zakázali létat a tak musela ovdovělá Beate hledat jinou obživu pro sebe a svého syna. Jako podomní obchodnice se setkala se spoustou žen, frustrovaných ze sexuálního života, z nechtěného těhotenství, z nedostatku mužů...
díky za zajímavý a moudrý článek. A za příběh Beate Uhse také!
Mějte se hezky
A to špatně.
S pozdravem a přáním všeho dobrého, Jiří Vyleťal
Nicméně rozhodně nepropadám "zcela falešné představě, že (samorozpínací) podprsenka je snad určena k běžnému používání." Podle mě je to prostě jen marketingová pitomina. (A na okraj: nevím, jestli by se dala používat jako erotická pomůcka, jak navrhujete. Co když se srdce dostatečně nerozbuší, a podprsenka tudíž nespadne? Nebude to spíš trapné než vzrušující?)
A nad sexshopy se nepohoršuji a nebojím se (dokonce to explicitně píšu), jak to budu vysvětlovat dětem.
Jen se mi prostě dvakrát nezamlouvá, když se výloha plná fotek slečen markýrujících orgasmus vnucuje přímo pod nos tří- (pěti-, sedmi-, devíti-,...) -letým dětem. Ne že bych jim ten orgasmus (ať už skutečný, nebo nafocený) nepřál. Ale myslím, že na něj ještě mají času dost.
Pokud jde o slečny (ale dnes i chlapce) předstírající vášeň, orgasmus, tak to vše najdete už od začátku minulého století v reklamách na kde co, od krémů po bonbóny. Takže to není jen problém sexshopů, ale celkové komercionalizace zábavy a potěšení s čímž je konzum svázán.
Používání těchto věcí je ovšem spojení s tím, že jsou pořád ještě tabuizovány. Mě pohled na modelku předstírající orgasmus, když na sebe leje nějaký sprchový gel, připadá směšná. Až to tak bude vnímat většina populace, přestane se to v marketingu používat...