Zemanova kampaň
Patrik EichlerNebudu lepit billboardy, říkal Miloš Zeman před časem v novinových rozhovorech. A billboardy lepit začal. Nikdo mi nebude předepisovat, jak se budu oblékat, říkal. A obleky začal nosit značkové.
„Televizní diskuse jsou zdarma,“ řekl před časem časopisu Týden Miloš Zeman. Kromě televizních debat pak chtěl do domácností v rámci kampaně rozeslat svůj životopis. A protože letáček do jedné domácnosti podle něj stojí dvacet haléřů a domácností jsou asi tři miliony, tak minimální náklady na jeho prezidentskou kampaň měly být šest set tisíc. „Neříkám, že nebudou jiné,“ doplnil také, „ale v každém případě nemůžete očekávat, že se svými třemi až čtyřmi bradami budu oblepovat každou zatáčku na silnici svým billboardem.“
Možná nedojde na každou zatáčku. Ale kdo jel o víkendu po dálnici D1, mohl vidět billboardy se Zemanem samotným. A podél cesty visely i desítky poutačů s apelem na občany, aby podepisovali petici na podporu jeho prezidentské nominace. Dojem, že potřebných padesát tisíc podpisů potřebných k nominaci nemá, potrhoval počet těchto poutačů. Sám Zeman ovšem říká, že podpisy již má a na prezidenta kandidovat bude.