Praha zrušila zelenou linku. Je to trest za vzorné chování, tvrdí aktivisté
Vratislav DostálVedení Prahy zrušilo zelenou linku, na které mohli Pražané mimo jiné oznamovat překážky a závady v dopravní infrastruktuře. Podle iniciativy Auto*Mat tak vedení města učinilo další krok k omezování chodců a cyklistů.
Vedení Prahy zrušilo zelenou linku, která veřejnosti sloužila k oznamování překážek a závad v dopravní infrastruktuře. Pražané mohli úředníky upozorňovat například na díry v chodnících, nepořádek na ulicích, poškozené zástavky veřejné dopravy, ale třeba i na ničení stromů a podobně.
Oficiální zdůvodnění zrušení zelené linky je údajná nadbytečnost projektu. Podle iniciativy Auto*Mat to ale nelze v souvislosti s investicemi dalších miliard do tunelu Blanka chápat jinak, než jako cynický krok politiků. Aktivisté tvrdí, že zelená linka od léta 2009 fungovala dobře a dávala Pražanům možnost účinně ovlivnit podobu města a pomáhat řešit jeho problémy.
„Zelená linka sice začala jako předvolební tah někdejšího primátora Pavla Béma, ale během let se z ní stal skvěle fungující nástroj. Pražané si díky ní mohli vydupat úklid zanedbaných míst anebo údržbu poškozené infrastruktury. Teď pro ně bude obtížné najít správný úřad či instituci, kam se s jednotlivými problémy obracet. Úředníci si těchto závad sami od sebe mnohdy nevšímají,“ uvedl v tiskovém prohlášení Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat.
Podle něj je přitom pochopitelné, že Praha musí šetřit. „Ale šetří na špatných místech,“ dodal. Iniciativa Auto*Mat považuje zrušení zelené linky za signál, kterým dává magistrát obyvatelům města jasně najevo, že mají po Praze cestovat především autem a raději si moc nevšímat toho, v jakém stavu jsou ulice a veřejná prostranství.
„Zelená linka sloužila aktivním a odpovědným lidem, kteří občas nechají auto doma, pohybují se po ulicích převážně pěšky a jsou ochotni udělat alespoň něco málo pro zlepšení jejich stavu. Radní v čele s náměstkem Josefem Noskem teď tyto lidi za jejich vzorné chování potrestali, zatímco poslali další finanční dárek na rozvoj individuální automobilové dopravy,“ dodal Filler narážeje na schválení dalších miliardových investic do tunelu Blanka.