Vláda spustila mediální kampaň na podporu reforem. Za 2,7 milionu korun
Vratislav DostálKampaň vládních reforem, jejímž prostřednictvím chce Nečasův kabinet v denících postupně představit své reformy veřejnosti, vyjde na 2,7 milionu korun bez daně. Podle opozice není ale kampaň pouze informační, nýbrž i propagační a ideologická.
Politici vládní koalice občanských demokratů, TOP 09 a Věcí veřejných si opakovaně stěžovali na to, že občané dostatečně nerozumí vládním reformám, což je podle nich údajně hlavní příčinou nizké popularity a oblíbenosti těchto reforem.
Například podle místopředsedy vlády a ministra zahraničí Karla Schwarzenberga si koaliční politici musejí uvědomit, že mnoho lidí reformám stále nerozumí.
„Zde cítím deficit naší politické práce, zde musíme také výrazně zapracovat,“ uvedl předseda TOP 09 ve vnitrostranickém materiálu před podzimním sněmem své strany. Schwarzenberg si přitom v textu vůbec nepřipouštěl, že reformy lidé mohou také odmítat proto, že s nimi nesouhlasí, nikoli proto, že jim nerozumí.
Vláda se to ale nyní rozhodla změnit prostřednictvím kampaně, která bude v českých denících postupně představovat jejich reformní kroky. Podle mluvčího vlády Jana Osúcha mediální kampaň vládních reforem vyjde bez daně na 2,7 milionu korun s tím, že přílohy, které v pondělí začaly vycházet ve vybraných velkých denících, osloví necelé čtyři miliony čtenářů.
„I bez mediálních agentur jsme při individuálních jednáních s vydavatelstvími dosáhli velmi příznivých cen," pochvaloval si pro ČTK vládní mluvčí. Cílem kampaně je přitom podle jeho slov především zveřejnění užitečných přehledů a vysvětlujících tabulek . „Nikoli utrácet desítky či stovky milionů za nákladné reklamní kampaně a pouhá 'reklamní gesta na vládu'," dodal Osúch.
Podle opozice nebude ale vládní kampaň pouze informační, nýbrž i propagační a ideologická. Místopředseda ČSSD Zdeněk Škromach pro Deník Referendum uvedl, že kabinet Petra Nečase nyní pouze dohání zmatečné rychlozákony, které jeho vláda upekla a připálila.
Informace měli totiž občané podle Škromacha dostat před náběhem nových opatření. „Mám obavu, aby to ne bylo druhé Promopro,“ dodal místopředseda ČSSD s tím, že se nyní Nečasova vláda a jednotlivá ministerstva pouze snaží za peníze daňových poplatníků zneužít kampaně pro předvolební kampaň stran vládní koalice k podzimním senátním a krajským volbám. „Kampaň tak nemá pouze charakter informační, ale i propagační a ideologický,“ dodal Škromach.
Podle Osúcha jdou přitom peníze na kampaň z rozpočtu tiskového odboru úřadu vlády, vázané na propagaci vládní činnosti, které údajně nebyly spotřebovány v letech 2010 a 2011.
V lednu má být prostřednictvím příloh veřejnost seznámena se sociální reformou, na únor je plánována podobná kampaň seznamující s reformou zdravotnictví. „Nyní, kdy především změny v sociální a zdravotní oblasti začínají platit, je třeba o jejich dopadech důkladně informovat veřejnost," vysvětlil Osúch pro ČTK.
Další informace:
Českénoviny.cz Kampaň k sociální reformě v médiích vyjde na necelé tři miliony
I když zde sdílím slova ekonoma Josepha Stiglitze, nemohu tak úplně souhlasit, stále nějakou naději vidím, zvláště když se italský premiér rozhodl pro konfrontaci s Berlínem a bude ho následovat i Paříž, Madrid. Také německý průmysl a bankovní sektor totiž pochopily, o co se nyní vlastně hraje, že jednotnou evropskou měnu pro svůj úspěch potřebuj více než ostatní, tedy očekávám od nadcházejícího mimořádného summitu EU nečekaný, ale o to intenzivnější krok k posílení eurozóny směrem k její jednotě, ústup od strohostní koncepce, přistoupení k růstové koncepci investic do infrastruktury, energetiky a obecně pracovních míst, vytvoření konečně férovějšího modelu EU s násobně silnějším společným rozpočtem a z něj očekávám přímé podpůrné investiční operace jižním směr a obecně na periferii, tedy i do střední Evropy. Jestli se to skokově nevyřeší do konce ledna, bezesporu bude platit scénář Josepha Stiglitze a bude to mít nedozírné následky.