Ministerstvo spravedlnosti Spojených států začalo vyšetřovat propojení mezi vyhledávacím mechanismem známé internetové společnosti a její prací s reklamou. Podobně jako v EU je už i v USA Google podezřelý, že výsledky vyhledávání manipuluje.
Americké ministerstvo spravedlnosti vyšetřuje, jak funguje lukrativní systém internetové reklamy společnosti Google. Podnik uvedl v úterý v dokumentech pro americkou Komisi pro cenné papíry (SEC), že by ho kauza mohla stát i 500 milionů dolarů (zhruba 8,5 miliardy korun). O ně kvůli tomu účetně snížil výsledek hospodaření za první čtvrtletí, napsala ve středu agentura AP.
Jde o další případ, kdy úřady zpřísňují dohled nad nejsilnější firmou podnikající čistě jen na internetu. Evropští regulátoři spustili rozsáhlou prověrku, zda Google nemanipuluje s výsledky vyhledávání ve prospěch svých služeb a zda v reklamním systému nezvyšuje ceny uměle. Stížnosti na Google a dopad jeho kroků na hospodářskou soutěž prověřuje také státní zástupce Texasu.