Google i Apple nabízí data o uživatelích vydavatelům novin

ČTK, Petr Jedlička

Nejvýznamnější podniky internetového prostoru se snaží rozšířit svůj podíl na trhu s elektronickými knihami a časopisy. Podle zjištění Wall Street Journalu přitom vydavatelům nenabízejí jen vyšší podíl na zisku, ale i některá osobní data uživatelů.

Americký internetový gigant Google se obrátil na několik vydavatelů s návrhem vytvořit digitální novinový stánek. Mediální společnosti by touto cestou prodávaly verze svých časopisů pro počítačové tablety a chytré mobily s operačním systémem Android. S odvoláním na nejmenované zdroje to napsal list Wall Street Journal.

Vytvořením digitálního novinového stánku by Google otevřel nové pole pro soupeření s americkou technologickou firmou Apple. Google se obrátil například na Time ze skupiny Time Warner či na společnost Hearst. Podle zprávy jim nabídl, že si bude nechávat nižší podíl z tržeb než třicet procent, jak si běžně Apple nechává z tržeb internetového obchodu iTunes.

Google také nabídl, že vydavatelům poskytne určitá osobní data o uživatelích, kteří si kupují digitální verze jejich materiálů. Zpráva ale také zmiňuje, že načasování digitálního novinového stánku zůstává mlhavé a že se tento projekt vůbec nemusí uskutečnit.

×