Na mě původní článek na Novinkách působil dost nevěrohodně a právě že "působil", než aby promlouval srozumitelnými fakty. Takže děkuji autorovi článku za vhled a některé argumenty...
Dalo by se začít tou typicky českou "skepsí", která snad znamená neuvědomělý a zdravý sociální cit?
Dalo by se to ukázet na příkladu českého "ateismu": 1. velmi silná protestantská minulost, 2. tento přirozený a progresivní proud násilně potlačen a nahrazen, 3. dosud nereflektovaná minulost: vyrovnání se jak s vlohami tak s oním potlačením, 4. výsledkem je "ateismus".
Paralelně lze to samé pozorovat i ve sféře ekonomiky, kde "skepse" představuje rozpor mezi podvědomým tušením, že tenhle způsob rozhodně není to "ono", a mezi skutečností, že odmítáme jít předkládanou "cestou".
Konkrétně pak: porevoluční orientace ekonomiky (Klaus, kapitalizace, velmi rychlý liberalismus, proamerické tendence) byla velmi chybná cesta. Poslední stopy vlastní cesty končí u pražského jara a tehdejší práce ekonomů jako Ivan Illich, Eugen Löbl, Oto Šik, Ivan Sviták atd.
Pád mediální modly: Novinky.cz jsou brak
Jakub Patočka
Příběhy iritací ve Střední Evropě
Petr Pithart
Dalo by se to ukázet na příkladu českého "ateismu": 1. velmi silná protestantská minulost, 2. tento přirozený a progresivní proud násilně potlačen a nahrazen, 3. dosud nereflektovaná minulost: vyrovnání se jak s vlohami tak s oním potlačením, 4. výsledkem je "ateismus".
Paralelně lze to samé pozorovat i ve sféře ekonomiky, kde "skepse" představuje rozpor mezi podvědomým tušením, že tenhle způsob rozhodně není to "ono", a mezi skutečností, že odmítáme jít předkládanou "cestou".
Konkrétně pak: porevoluční orientace ekonomiky (Klaus, kapitalizace, velmi rychlý liberalismus, proamerické tendence) byla velmi chybná cesta. Poslední stopy vlastní cesty končí u pražského jara a tehdejší práce ekonomů jako Ivan Illich, Eugen Löbl, Oto Šik, Ivan Sviták atd.