Vyjadřuji se pouze k otázkám, které vyžadují upřesnění.
K zákazu burky v Čadu a Kamerunu došlo skutečně z důvodu terorismu, se snahou potlačit útočníky Boko Haram. Vtip je v tom, že nedošlo k zákazu nošení burky a nikábu! ale tradičních afrických oděvů (dlouhé barevné šaty, ženský turban). Fakticky tedy v důsledku těchto zákazů dojde k úplnému vymizení tradičního afrického odívání (jako kdyby náhle zmizel slovácký kroj). Ženské turbany je nutno nosit také některých jihoafrických kostelů hlásících se ke křesťanskému odkazu (jedná se o sekty v právním smyslu, ne o římskokatolické kostely - nebo o této skutečnosti alespoň dosud nevím). Přesto (a to zdůrazňuji) že za útoky Boko Haram zjevně ženy nestojí. To, jak byla oblečena sestra atentátníka, je samo o sobě nevypovídající. Nelze říci, že pouze zahalené ženy (a právě proto že jsou zahalené) se radikalizují. Samozřejmě to ale opět otevírá diskuzi, na kolik je vhodné (a možné) vyžadovat integraci muslimské komunity.
V Egyptě chodily zahalené vedle muslimek také židovky. Během stejné historické etapy se vedle sebe zahalovaly obě tyto náboženské skupiny, nicméně samotný nikáb židovský není.
K zahalování ve svatých knihách už jsem se vyjádřila výše. Pokud ale v souvislosti s "metrologií" a mým údajným metodologickým pochybením pořád narážíte na tezi:
-"I když ve střední Evropě bylo ještě před dvaceti lety pravidlem, aby žena při návštěvě mše měla zahalený trup i vlasy, dnes se již ani v kostele na cudném odění nelpí."-
K tomu mohu uvést jen to, že právě rozdílná zkušenost na Moravě, v Čechách, pana Kuchejdy, Vaše i má (tj. malá haná, boskovicko, brno) vypovídá jen a pouze o kulturní rozmanitosti tak malé země jako je Česká republika. A jen a pouze o tom, jak je praxe zahalování, cudnosti a toho, co je na posvátných místech přístojné a co ne, vzdálená od Pavlova 1. Listu Korintským verš 2 - 15. viz odkaz o zahalování trupu a hlavy ( i s odkazem na muže) http://www.biblenet.cz/app/b/Cor1/chapter/11
Bohužel, opakovaně ve mně vyvoláváte pochybnosti o tom, zda jste mou práci (krom úvodu závěru a obsahu) skutečně četl. Stejně jako Vy totiž uvádím, že údajný "příkaz" zahalování ve Svatých knihách islámu i křesťanství je velice sporný.
S Vaším obecným názorem o "zkostnatělosti" islámu v důsledku autenticity výkladu původních textů s Vámi plně souhlasím. Islámský modernismus (potažmo feminismus) sice formuje společnost už dlouho, nicméně fakticita stavu lidských práv v některých arabských státech je založena právě na onom "neměnném" výkladu.
Trochu mě mrzí, že diskutující na „ženské téma“ jsou ironicky jen muži a vodník Česílko. Některé argumenty se budu snažit v budoucnu vypořádat a zahrnout do budoucích příspěvků.
Co se SA i SAE týče, jsem nikdy neskrývala svoje opovržení nad jejich přístupem k „ženským právům“ a lidským právům obecně. Asi těžko můžeme čekat vstřícné gesto ze strany nedemokratických režimů, kde se pravidelně popravují mladiství ve věku 19 let (mnozí poté, co byli kupříkladu od svých 14 let vězněni, tzn v rozporu s mezinárodním právem). Bojovat za lidská práva v SA i SAE ze zahraničí (a jako žena) mohu jen jejich veřejnou kritikou, (což i ve zde zmíněné diplomové práci činím), a otevřenou podporou v místě působící Amnesty International, což jsem v případě trestních rozsudků nad mladistvými (i jiných) učinila.
Právo civět na ženská těla
Kamila Abbasi
K zákazu burky v Čadu a Kamerunu došlo skutečně z důvodu terorismu, se snahou potlačit útočníky Boko Haram. Vtip je v tom, že nedošlo k zákazu nošení burky a nikábu! ale tradičních afrických oděvů (dlouhé barevné šaty, ženský turban). Fakticky tedy v důsledku těchto zákazů dojde k úplnému vymizení tradičního afrického odívání (jako kdyby náhle zmizel slovácký kroj). Ženské turbany je nutno nosit také některých jihoafrických kostelů hlásících se ke křesťanskému odkazu (jedná se o sekty v právním smyslu, ne o římskokatolické kostely - nebo o této skutečnosti alespoň dosud nevím). Přesto (a to zdůrazňuji) že za útoky Boko Haram zjevně ženy nestojí. To, jak byla oblečena sestra atentátníka, je samo o sobě nevypovídající. Nelze říci, že pouze zahalené ženy (a právě proto že jsou zahalené) se radikalizují. Samozřejmě to ale opět otevírá diskuzi, na kolik je vhodné (a možné) vyžadovat integraci muslimské komunity.
V Egyptě chodily zahalené vedle muslimek také židovky. Během stejné historické etapy se vedle sebe zahalovaly obě tyto náboženské skupiny, nicméně samotný nikáb židovský není.
K zahalování ve svatých knihách už jsem se vyjádřila výše. Pokud ale v souvislosti s "metrologií" a mým údajným metodologickým pochybením pořád narážíte na tezi:
-"I když ve střední Evropě bylo ještě před dvaceti lety pravidlem, aby žena při návštěvě mše měla zahalený trup i vlasy, dnes se již ani v kostele na cudném odění nelpí."-
K tomu mohu uvést jen to, že právě rozdílná zkušenost na Moravě, v Čechách, pana Kuchejdy, Vaše i má (tj. malá haná, boskovicko, brno) vypovídá jen a pouze o kulturní rozmanitosti tak malé země jako je Česká republika. A jen a pouze o tom, jak je praxe zahalování, cudnosti a toho, co je na posvátných místech přístojné a co ne, vzdálená od Pavlova 1. Listu Korintským verš 2 - 15. viz odkaz o zahalování trupu a hlavy ( i s odkazem na muže) http://www.biblenet.cz/app/b/Cor1/chapter/11
S Vaším obecným názorem o "zkostnatělosti" islámu v důsledku autenticity výkladu původních textů s Vámi plně souhlasím. Islámský modernismus (potažmo feminismus) sice formuje společnost už dlouho, nicméně fakticita stavu lidských práv v některých arabských státech je založena právě na onom "neměnném" výkladu.