Jaromír Soukup: Český Berlusconi nebo Rasputin?

Fabiano Golgo

V souvislosti s tím, jak Jaromír Soukup poslal stranu Věci veřejné do insolvenčního řízení, je na místě zamyslet se nad způsobem, jakým se v České republice běžně provozuje skrytá reklama. Přestože se obě strany sporu nakonec dohodly, zůstává mnoho nezodpovězených otázek.

Boxer a milionář v jedné osobě Jaromír Soukup, který chce být velkým hráčem v zákulisí české politiky, poslal politickou stranu Věci veřejné díky soudu do insolvence. Strana Radka Johna a Víta Bárty si u jeho firmy objednala reklamní služby a plochy za 12 milionů korun, za které údajně nezaplatila. 

Přesto, že tři hodiny po podání návrhu na insolvenční řízení byl Médeou tento návrh stažen, protože obě strany dospěly k dohodě o uhrazení dlužné částky, je zajímavé nahlédnout Soukupovo jednání ve světle jeho aktivit spojených s politickými stranami a inzercí. Soukup se začal veřejně angažovat v politice v roce 2006, kdy zaúvěroval kampaň Strany zelených, avšak o několik měsíců později se ve zlém rozešel s tehdejším předsedou strany Martinem Bursíkem, který Soukupa obvinil, že stál za policejním vyšetřováním daňových machinací v jeho firmě Ecoconsulting.

×
Diskuse
SH
March 8, 2011 v 18.01
Spekulace nad fakty.
12 milionů je doslova a do písmene paktel, a to pro obě strany sporu. Takže medializace konfliktu je dobrou reklamou pro obě z nich. Soukup zviditelnil svou důležitost až vliv, k čemuž mu vydatně pomáhají i užiteční idioti, kteří ho kritizují a strana VV se zvěrohodnila, že své dluhy rychle platí, oproti mnohým jiným.