Známou síť rychlého občerstvení napadla jedna z amerických organizací na ochranu spotřebitelů. V USA se rovněž množí snahy regulovat reklamu na nezdravá jídla, jimiž je řetězec proslulý.
Americká organizace na ochranu spotřebitelů podává žalobu na řetězec restaurací s rychlým občerstvením McDonald's. Chce mu zabránit, aby přidával do svých dětských menu hračky, a lákal tak děti do svých restaurací. Středisko pro vědu ve veřejném zájmu (CSPI) uvádí, že McDonald's svým chováním porušuje zákony na ochranu spotřebitelů v Kalifornii.
Žaloba byla podána ve středu jménem Monety Parhamové. Ta tvrdí, že její malé děti chtějí chodit do restaurací McDonald's kvůli hračkám, které zde dostanou. Podle CSPI se tak McDonald's zaměřuje reklamou přímo na malé děti, a porušuje tak několik zákonů na ochranu spotřebitelů, protože využívá zranitelnost dětí.
Praktiky McDonald's jsou pozorně sledovány. San Francisco se nedávno stalo prvním městem, které zakázalo restauracím s rychlým občerstvením přikládat hračky k dětským jídlům, jež nesplňují stanovené nutriční hodnoty. Podobná vyhláška byla schválena i v oblasti Santa Clary, napsaly agentury AP a Reuters.
V roce 2006 utratily podniky rychlého občerstvení včetně McDonald's za hračky a reklamu lákající děti 520 milionů dolarů (9,8 miliardy korun). Reklama tohoto typu podle odborníků děti dokáže hodně ovlivnit a v USA, bojujících s dětskou obezitou, není vítána. Odborný časopis Pediatrics rovněž nedávno zveřejnil studii, podle níž dají děti přednost svačině, jejíž obal zdobí populární postavičky.