Američtí právníci chtějí zažalovat známou společnost za to, co u nás vídáme v televizních reklamách každý den.
Americký úřad na ochranu veřejnosti chce pohnat k soudu firmu McDonald's za to, že láká do svých podniků děti na menu, s nímž se prodávají hračky. Žaloba bude podána, jestliže jídelny menu Happy Meals do třiceti dní z nabídky nestáhnou.
Středisko pro vědu ve veřejném zájmu (CSPI) považuje taktiku lákání dětí na hračky za „nepoctivou a klamnou" reklamu, která je zákonem na ochranu zákazníků zakázána například v amerických státech Kalifornie, Texas, New Jersey a Massachusetts.
„McDonald's se chová jako cizí osoba, která na hřišti začne dětem rozdávat sladkosti. Jde o vlezlou a dravou praxi, která si zaslouží být zakázána," řekl soudní zástupce CSPI Stephen Gardner.
V roce 2006 utratily podniky rychlého občerstvení včetně McDonald's za hračky a reklamu lákající děti 520 milionů dolarů (jedenáct miliard korun).
McDonald's ve své nejnovější sadě Happy Meals nabízí hračky motivované animovaným filmem Shrek Zvonec a konec. Patří k nim dětské hodinky a postavičky z filmu, tedy Shreka, osla nebo kocourka v botách. Všechny se objevují také v televizních a internetových klipech firmy McDonald's.
Reklama tohoto typu podle odborníků děti dokáže hodně ovlivnit a v USA, bojujících s dětskou obezitou, není vítána. V pondělí odborný časopis Pediatrics zveřejnil studii, podle níž dají děti přednost svačině, jejíž obal zdobí populární postavičky.