Čtyři uchazeči o místo ředitele ČTK
Petra DvořákováKdo povede veřejnoprávní instituci, jejíž zprávy přebírá většina českých médií? O tom se rozhodne 26. dubna. Kandidáti jsou čtyři, je mezi nimi stávající ředitel Jiří Majstr i bývalý předseda Rady České televize Jan Mrzena.
Česká tisková kancelář (ČTK) v pátek 7. dubna oznámila jména čtyř kandidátů na nového generálního ředitele. Kromě současného ředitele Jiřího Majstra se o post uchází vedoucí PR a marketingu Národní galerie Miroslav Krupička, bývalý předseda Rady České televize Jan Mrzena a programový ředitel Radio United Broadcasting Martin Rigler.
Se všemi proběhne 26. dubna veřejné slyšení a následně se uskuteční volba. Rozhodujícím kritériem bude podle předsedkyně Rady ČTK Hany Hikelové Koncepce činnosti ČTK v letech 2017—2023, kterou kandidáti odevzdávali spolu s přihláškou. Původně mělo z prvního výběrového kola postoupit k veřejnému slyšení pět finalistů, kvůli počtu uchazečů jsou ale k veřejnému slyšení pozváni všichni.
Dosavadnímu generálnímu ředitelovi Jiřímu Majstrovi končí šestiletý mandát 10. června. Volba ředitele probíhá tajně, vítěz musí získat minimálně čtyři ze sedmi hlasů členů Rady ČTK.
Výběrové řízení tisková kancelář vyhlásila v únoru, uchazeči se mohli přihlásit do úterý 4. dubna. V přihlášce museli doložit své dosavadní řídicí zkušenosti a osobnostní manažerské předpoklady k řízení, přikládali k ní i lustrační osvědčení. Musí jít o bezúhonné vysokoškoláky s aktivní angličtinou.
Od května 2016 je generální ředitel Jiří Majstr zároveň šéfredaktorem ČTK. Do té doby funkci šéfredaktora zastával Petr Holubec. V zahraničních tiskových kancelářích je však obvyklé, aby post šéfredaktora a generálního ředitele zastávala jedna osoba. Majstr se proto rozhodl funkce sloučit, aby se během jednoho roku rozhodl, zda je toto spojení výhodné.
Česká tisková kancelář je od roku 1993 veřejnoprávní institucí a od roku 1995 je hospodářsky nezávislá na státu. Finance získává hlavně díky prodeji zpravodajství médiím, podnikům i institucím. Právě generální ředitel má velký vliv na podobu nabídky a inovací obchodních produktů, mezi které se kromě textů řadí i audiovizuální sdělení jako fotografie či nahrávky. Zprávy ČTK přebírá většina českých médií.