Aktivisté zahájili kampaň Do práce na kole
Vratislav DostálIniciativa Auto*Mat zahájila po loňském úspěchu další ročník kampaně Do práce na kole. Cílem kampaně, která se letos uskuteční v Praze, Brně, Liberci a Pardubicích, je omezit zbytečné zahlcování měst automobily a současně oživit jejich ulice.
Iniciativa Auto*Mat zahájila další ročník kampaně Do práce na kole. Po loňském úspěchu, kdy se do akce zapojilo 1 025 zaměstnanců rozdělených do 274 týmu ze 181 firem a institucí, se letošní ročník uskuteční v Praze, Brně, Liberci a v Pardubicích. Cílem kampaně je omezit zbytečné zahlcování měst automobily při každodenních cestách do práce, ale i zlepšit kondici lidí a oživit ulice. Účastníci se mohou registrovat do 30. dubna na webu.
Podle organizátorů akce dochází ke změně životního stylu většiny obyvatel Evropy. „Hodně času trávíme vsedě a u počítačů. Právě Češi patří k národům, které se málo hýbou a trpí nadváhou, bolestmi páteře, nemocemi srdce a cév,“ uvedl manažer kampaně Vít Masare z iniciativy Auto*Mat.
Pravidelná či dokonce každodenní jízda na kole přitom podle něj pomáhá předcházet civilizačním chorobám, zlepšuje fyzickou kondici, odbourává stres a formuje postavu. „Navíc se elegantně vyhnete dopravním zácpám, ušetříte peníze za benzín i parkování a také čas. Není nic příjemnějšího, než si cestou z práce provětrat hlavu vyjížďkou na kole,“ dodal Masare.
Akce chce proto nalákat veřejnost k tomu, aby jako dopravní prostředek na cestě do práce používali v maximální možné míře bicykl. Soutěžit budou týmy i jednotlivci a na vítěze čeká podle organizátorů řada hodnotných cen.
Auto*Mat současně nabízí pomoc s výběrem pohodlné trasy i manuál pro bezpečnou jízdu po ulicích. Titul Cyklozaměstnavatel roku pak získají v každém městě firmy, které své zaměstnance v dojížďce na kole podpoří. „Například umístí před své sídlo cyklistické stojany nebo zavedou finanční odměny pro zaměstnance dojíždějící na kole,“ vysvětlil Masare. Hodnotit se podle něj budou i videa, fotografie, či další způsoby kreativní dokumentace cyklodojížďky do práce, které mohou soutěžící vytvořit.
Každý týden budou navíc náhodně losováni z týmů, které v uplynulém týdnu absolvovaly více než dvě třetiny svých cest do práce na kole, výherci hodnotných cen. Za pravidelnou dojížďku na kole v průběhu soutěžního měsíce budou oceněny i celé firemní týmy. Každý účastník kampaně dostane tričko ze speciální edice „Do práce na kole“ internetového obchodu Čoromoro.
Soutěžní část kampaně probíhá od 2. do 31. května. Ve čtvrtek 7. června je pak pro účastníky akce připraven závěrečný společenský večer s kulturním programem na terasách Garáží Slovan mezi Státní Operou Praha a severojižní magistrálou.