Pane Nerušile,
na Váš článek reaguji až nyní, po pietní vzpomínce na lidickou tragédii. Jsem snachou jedné ze 3 dosud žijících lidických žen, v Lidicích žiji a jsem členkou Občanského sdružení Lidice (dále OSL).
K Vašemu názoru sděluji Vám i veřejnosti následující:
Paní redaktorka Andrea Cerqueirová na rozdíl od Vás do Lidic přijela, vyslechla vzpomínky a postoj aspoň jedné z lidických žen k umístění Panny Marie tzv. Lidické a názor předsedy OSL , pana Nešpora, syna paní Anny Nešporové, roz. Horákové, která jako jediná žena z rodu Horáků přežila a jejíž bratr mjr. Josef Horák odešel jako 24 letý důstojník bojovat do Anglie k RAF), zatímco Vy čerpáte informace od stolu a z informační linky PL. V článku však zmiňujete dopis paní Karvánkové uveřejněný na webových stránkách OSL www.lidice.cz. To znamená, že jste je musel pročítat a jistě Vám neunikla řada dalších příspěvků na toto téma . O nich mlčíte a tím vědomě klamete případné čtenáře Deníku Referendum. Na svém profilu uvádíte, že jste studoval religionistiku a mezinárodní vztahy. Zda jste dostudoval, či ne není podstatné, ale podstatné je, že jste buď nepochopil smysl vysokoškolského studia, kterým je především osvojení si základů vědeckého přístupu k problému - získávání informací a jejich co nejobjektivnějšího zhodnocení, nebo je váš soud zaujatý a manipulativní. Přikláním se na základě Vašeho článku k variantě druhé.
Zaujal Vás, jak píšete , příspěvek pana editora Jedličky. Mne také, svou pracovní neprofesionalitou . Stejně jako Vy mluvíte o něčem, o čemž nemáte objektivní informace , či je zatajujete, pan Jedlička si obstarává informace z druhé ruky , tzv. JPP = Jedna Paní Povídala.
Vážený pane, demokracie je také o tom, že se občané mohou veřejně či soukromě vyjádřit a také nesouhlasit s představiteli organizací, volenými orgány , prezidentem , arcibiskupem , kardinálem i papežem. Jedné násilné ideologie se Lidice zbavily po r. 1989, již je tu jiná, která se chová stejně a možná ještě hůř. I za vlády komunistů mohly lidické ženy vyjádřit svůj názor, co na Pietním území , které se stalo v červnu 1942 hřbitovem jejich domovů, mužů, otců, dědů a také nedospělých chlapců, chtějí, či nechtějí mít. Pannu Marii tam nechtěly, nepomohla jim, i když se k ní jistě věřící ženy v KT Ravensbrück modlily. Vypadá to, že se s touto modlou římskokatolické církve čekalo, až nebudou žít. Pak tajně a nekorektně církev římskokatolická dosáhla svého. V depeši kardinál Duka mimo jiné píše, že obraz Zdirada Čecha vzbudil velký zájem veřejnosti. Proč ale nebyl včas a řádně představen lidickým, jejíž jméno nese? Dále depeše obsahuje naprosto historicky nepodložené tvrzení, že P. Štemberka všech 172 mužů vyzpovídal viz http://www.lidice-memorial.cz/curently_cz.aspx?idAkce=288&idMista=% . Jak se mu to asi ve stísněném prostoru Horákova statku podařilo? Jak se mu podařilo přivést ke smíření s Bohem muže, kteří byli nevěřící ( a bylo jich mezi nimi hodně) a kteří byli před smrtí mučeni? http://www.moderni-dejiny.cz/clanek/jedinecne-svedectvi-pana-viktora-lase/ Jak se mu podařilo vše toto vykonat, když to byl starý muž a nacisté jej zmlátili již před kostelem? Napadlo Vás, že mohl ztratit víru v Boha a jeho spásu i on? Bylo to v tom pekle jistě možné. Jak můžete tvrdit, že P.Štemberka nebyl lidickým občanem, když v Lidicích žil 33 let a musel mít Lidický domovský list? Takto se kroutí historií ve prospěch ideologií, takto se matou další generace. Lidické ženy a matky vyjádřily již v r.1992, kdy mnohé žily, svůj názor na udělení nejvyššího vyznamenání Řádu TGM 1. stupně jasně – nesouhlasily s ním. Důvod? Byl jen jedním ze 173 mužů zavražděných u Horákova statku, jejichž životy byly stejně cenné. Já tvrdím, že cennější , protože tam krutě umírali jejich blízcí , mezi kterými byly i jejich děti. Církev římskokatolická si jistě může své blahořečené či svatořečené „vyrábět“ .Je to její právo. Naším právem je bránit názory a odkaz lidických žen, které si na Pietním území žádné modly a svaté nepřály.
Musím konstatovat, že Vaše názory uvedené v tomto článku jsou urážlivé a nedemokratické, nechci-li se snížit k tomu, co jste napsal v posledním odstavci . Ostatně jako religionistovi by Vám mělo být známo, že hlava církve, papež František chce konečně otevřít archivy Vatikánu a objasnit tak úlohu římskokatolické církve za II. světové války a těsně po ní viz http://zpravy.idnes.cz/odtajneni-vatikanskych-archivu-z-druhe-svetove-valky-pf4-/zahranicni.aspx?c=A140121_2024453_zahranicni_vrl
Duka v Lidicích
Josef Nerušil
na Váš článek reaguji až nyní, po pietní vzpomínce na lidickou tragédii. Jsem snachou jedné ze 3 dosud žijících lidických žen, v Lidicích žiji a jsem členkou Občanského sdružení Lidice (dále OSL).
K Vašemu názoru sděluji Vám i veřejnosti následující:
Paní redaktorka Andrea Cerqueirová na rozdíl od Vás do Lidic přijela, vyslechla vzpomínky a postoj aspoň jedné z lidických žen k umístění Panny Marie tzv. Lidické a názor předsedy OSL , pana Nešpora, syna paní Anny Nešporové, roz. Horákové, která jako jediná žena z rodu Horáků přežila a jejíž bratr mjr. Josef Horák odešel jako 24 letý důstojník bojovat do Anglie k RAF), zatímco Vy čerpáte informace od stolu a z informační linky PL. V článku však zmiňujete dopis paní Karvánkové uveřejněný na webových stránkách OSL www.lidice.cz. To znamená, že jste je musel pročítat a jistě Vám neunikla řada dalších příspěvků na toto téma . O nich mlčíte a tím vědomě klamete případné čtenáře Deníku Referendum. Na svém profilu uvádíte, že jste studoval religionistiku a mezinárodní vztahy. Zda jste dostudoval, či ne není podstatné, ale podstatné je, že jste buď nepochopil smysl vysokoškolského studia, kterým je především osvojení si základů vědeckého přístupu k problému - získávání informací a jejich co nejobjektivnějšího zhodnocení, nebo je váš soud zaujatý a manipulativní. Přikláním se na základě Vašeho článku k variantě druhé.
Zaujal Vás, jak píšete , příspěvek pana editora Jedličky. Mne také, svou pracovní neprofesionalitou . Stejně jako Vy mluvíte o něčem, o čemž nemáte objektivní informace , či je zatajujete, pan Jedlička si obstarává informace z druhé ruky , tzv. JPP = Jedna Paní Povídala.
Vážený pane, demokracie je také o tom, že se občané mohou veřejně či soukromě vyjádřit a také nesouhlasit s představiteli organizací, volenými orgány , prezidentem , arcibiskupem , kardinálem i papežem. Jedné násilné ideologie se Lidice zbavily po r. 1989, již je tu jiná, která se chová stejně a možná ještě hůř. I za vlády komunistů mohly lidické ženy vyjádřit svůj názor, co na Pietním území , které se stalo v červnu 1942 hřbitovem jejich domovů, mužů, otců, dědů a také nedospělých chlapců, chtějí, či nechtějí mít. Pannu Marii tam nechtěly, nepomohla jim, i když se k ní jistě věřící ženy v KT Ravensbrück modlily. Vypadá to, že se s touto modlou římskokatolické církve čekalo, až nebudou žít. Pak tajně a nekorektně církev římskokatolická dosáhla svého. V depeši kardinál Duka mimo jiné píše, že obraz Zdirada Čecha vzbudil velký zájem veřejnosti. Proč ale nebyl včas a řádně představen lidickým, jejíž jméno nese? Dále depeše obsahuje naprosto historicky nepodložené tvrzení, že P. Štemberka všech 172 mužů vyzpovídal viz http://www.lidice-memorial.cz/curently_cz.aspx?idAkce=288&idMista=% . Jak se mu to asi ve stísněném prostoru Horákova statku podařilo? Jak se mu podařilo přivést ke smíření s Bohem muže, kteří byli nevěřící ( a bylo jich mezi nimi hodně) a kteří byli před smrtí mučeni? http://www.moderni-dejiny.cz/clanek/jedinecne-svedectvi-pana-viktora-lase/ Jak se mu podařilo vše toto vykonat, když to byl starý muž a nacisté jej zmlátili již před kostelem? Napadlo Vás, že mohl ztratit víru v Boha a jeho spásu i on? Bylo to v tom pekle jistě možné. Jak můžete tvrdit, že P.Štemberka nebyl lidickým občanem, když v Lidicích žil 33 let a musel mít Lidický domovský list? Takto se kroutí historií ve prospěch ideologií, takto se matou další generace. Lidické ženy a matky vyjádřily již v r.1992, kdy mnohé žily, svůj názor na udělení nejvyššího vyznamenání Řádu TGM 1. stupně jasně – nesouhlasily s ním. Důvod? Byl jen jedním ze 173 mužů zavražděných u Horákova statku, jejichž životy byly stejně cenné. Já tvrdím, že cennější , protože tam krutě umírali jejich blízcí , mezi kterými byly i jejich děti. Církev římskokatolická si jistě může své blahořečené či svatořečené „vyrábět“ .Je to její právo. Naším právem je bránit názory a odkaz lidických žen, které si na Pietním území žádné modly a svaté nepřály.
Musím konstatovat, že Vaše názory uvedené v tomto článku jsou urážlivé a nedemokratické, nechci-li se snížit k tomu, co jste napsal v posledním odstavci . Ostatně jako religionistovi by Vám mělo být známo, že hlava církve, papež František chce konečně otevřít archivy Vatikánu a objasnit tak úlohu římskokatolické církve za II. světové války a těsně po ní viz http://zpravy.idnes.cz/odtajneni-vatikanskych-archivu-z-druhe-svetove-valky-pf4-/zahranicni.aspx?c=A140121_2024453_zahranicni_vrl