Zadávání inzerce v České televizi prozkoumá kontrola
ČTKPodle deníku E15 podal neznámý stěžovatel na Českou televizi podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže kvůli tomu, že obchodní oddělení ČT zadalo neobjektivní kritéria výběru zájemců o správu inzerce.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) šetří soutěž České televize na prodej inzerce. Podle informací pondělního vydání deníku E15 úřad podnět dostal od jedné z dvanácti firem, které si k řízení vyzvedly zadávací dokumentaci. Deník uvedl, že zdržení vyhlášení výsledků výběrového řízení může negativně ovlivnit reklamní výnosy veřejnoprávní televize v příštím roce.
„Úřad (ÚOHS) vede v této věci správní řízení. Bylo zahájeno na základě obdrženého podnětu, jméno stěžovatele nesdělujeme," řekl deníku místopředseda ÚOHS Kamil Rudolecký.
Obchodní ředitel ČT Robert Kvapil listu sdělil, že firma napadla jedno z kritérií zakázky. Jde o kritérium, které bere v potaz schopnost prodejce předpovídat GRP (gross rating point, jednotka sledovanosti) v závislosti na sledovanosti programu, a stanovit strukturu ceny GRP. „Jinými slovy, jak umí udělat kompletní byznys plán na další rok. Podle této firmy je to neobjektivní kritérium. S tím nesouhlasíme," dodal Kvapil.