Zadávání inzerce v České televizi prozkoumá kontrola

ČTK

Podle deníku E15 podal neznámý stěžovatel na Českou televizi podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže kvůli tomu, že obchodní oddělení ČT zadalo neobjektivní kritéria výběru zájemců o správu inzerce.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) šetří soutěž České televize na prodej inzerce. Podle informací pondělního vydání deníku E15 úřad podnět dostal od jedné z dvanácti firem, které si k řízení vyzvedly zadávací dokumentaci. Deník uvedl, že zdržení vyhlášení výsledků výběrového řízení může negativně ovlivnit reklamní výnosy veřejnoprávní televize v příštím roce.

„Úřad (ÚOHS) vede v této věci správní řízení. Bylo zahájeno na základě obdrženého podnětu, jméno stěžovatele nesdělujeme," řekl deníku místopředseda ÚOHS Kamil Rudolecký.

Obchodní ředitel ČT Robert Kvapil listu sdělil, že firma napadla jedno z kritérií zakázky. Jde o kritérium, které bere v potaz schopnost prodejce předpovídat GRP (gross rating point, jednotka sledovanosti) v závislosti na sledovanosti programu, a stanovit strukturu ceny GRP. „Jinými slovy, jak umí udělat kompletní byznys plán na další rok. Podle této firmy je to neobjektivní kritérium. S tím nesouhlasíme," dodal Kvapil.

×