Metro do Motola za téměř 20 miliard místo levnějšího vlaku

Zuzana Burgerová

Magistrát vybral konsorcium Metrostav-Hochtief. Pražští Zelení stále prosazují železnici.

Vítězem tendru na severní prodloužení trasy A pražského metra v hodnotě 18,7 miliardy korun se stalo sdružení firem Metrostav a Hochtief. Obě firmy byly již před výběrovým řízením předpokládanými vítězi. Výběrová komise přišla s výsledkem 30. listopadu, se stavbou by se mělo začít počátkem příštího roku.

Vítězové zatím rozhodnutí nechtěli komentovat, protože ještě běží lhůta, do které se mohou jejich konkurenti odvolat. Vedle sdružení Metrostav-Hochtief se užšího kola řízení zúčastnily také firmy Strabag a OHL ŽS.

Výstavba prodloužení metra je ale navzdory tvrzení magistrátu sporná. Původně se totiž uvažovalo o modernizaci železnice, která by byla výrazně levnější. Variantu prodloužení metra nakonec prosadili radní z Prahy 6, takže se mělo stavět metro i železnice zároveň. Na železnici však v tuto chvíli nezbývají peníze, a stavba proto byla odložena.

×