Vídeň začala bojovat proti sexistické reklamě v ulicích

ČTK, Petr Jedlička

Osvíceným úředníkům nevadí pouze naháči a nahotinky, ale i zobrazování mužů či žen ve stereotypních rolích. V rámci tematické kampaně občany učí, jak si účinně stěžovat.

Vídeň se pustila do boje proti sexistické reklamě. Chce ji vymýtit ze svých ulic a nároží. Rakouská metropole na svých stránkách nabízí vzory stížností, které mohou lidé kvůli plakátům, letákům či spotům posílat firmám a rakouské radě pro reklamu.

„Je pro mě nepřijatelné, když je kvůli ekonomickým zájmům permanentně poškozována důstojnost žen, neberou se vážně a představují se jako sexuální objekty. Sexistická reklama nemá ve Vídni místo!“ uvedla vídeňská radní pro ženy Sandra Frauenbergerová. Dodala, že objektem sexistických reklam bývají i muži, převážně se v nich ale zobrazují ženy.

Reklama není sexistická jen tehdy, když produkt nabízí polonahá žena. Podle webových stránek rakouského magistrátu to platí i pro představování žen jen jako sexuálních objektů či ve stereotypních rolích. „Žena nakupuje, vaří, pere, stará se o děti a o svou postavu a vzhled,“ popsal magistrátní odbor. Uvedl, že jsou dívky a chlapci denně vystaveni záplavě takových obrázků, což ovlivňuje jejich pohled na svět.

Zobrazování ženy v reklamě nemá podle magistrátu dopad jen na děti, ale i na dospělé. Přispívá k vytvoření „společenských představ a očekávání“. Sexistická reklama tak prý není otázkou osobního vkusu či estetiky. Když se ženy neustále znevažují a ukazují jako věc, odráží se to v běžném životě, uvedl magistrát.

×