Reklamace reklamy

Rut Kolínská

Reklama by mohla sloužit k tomu, abychom se dozvěděli informace o nějakém výrobku. Politické kampaně tuto definici splňují ze všeho nejméně. V jejich sloganech jde zejména o to znemožnit protivníka.

Od dob, kdy šíření informací bylo závislé na ústním podání, uběhlo mnoho staletí. Laickým úsudkem však odvozuji, že z těchto dob pochází slovo reklama. Z dob, kdy bylo třeba křičet, aby si vás, respektive vaší nabídky, někdo všiml. Tehdy však zřejmě bylo snadné se reklamě vyhnout, stačilo zacpat si uši, nebo odejít z doslechu volání.

Technický vývoj dnes pustí reklamu všude, člověk nemá šanci úniku. Reklama nás obklopuje v nejrůznější podobě, působí na všechny naše smysly a nikdo se mne neptá, zda si přeji žít v reklamním světě. Upozornění na poštovní schránce nikdo nerespektuje. Nevyžádaná e-mailová korespondence si mne sama najde a já ji musím mazat. Podobně jako přicházejí sms zprávy.

×