Školský zákon obsahuje rozporuplné ustanovení, tvrdí ombudsmanka

Vratislav Dostál

Pokud by novela školského zákona byla schválena, poradenským zařízením by uložil nesplnitelnou povinnost v podobě vágně formulovaného dohledu nad postupy lékařů při posuzování zdravotního stavu dětí. Podle Šabatové by poslanci pasáž měli vypustit.

V uplynulých týdnech vedli experti debatu o dopadech kritérií pro posuzování mentálního postižení na vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.

Kritéria definuje návrhu ustanovení školského zákona, který poslanci mají na pořadu v úterý zahájené schůze dolní komory. Ustanovení zní: „Závisí-li pomoc školského poradenského zařízení na posouzení zdravotního stavu dítěte, žáka nebo studenta, dbá školské poradenské zařízení na to, aby podklady pro výstupy poradenské pomoci byly opatřeny v souladu se zásadami lékařské vědy. Posouzení mentálního postižení dítěte nebo žáka pro účely tohoto zákona vždy vychází z hodnocení rozumových a adaptivních schopností dítěte nebo žáka v souvislostech jeho vývoje a jeho sociálního a kulturního prostředí.“

×