Zaměstnanci ušetřili cestou do práce sedmapadesát tun oxidu uhličitého

Vratislav Dostál

Letošního ročníku kampaně Do práce na kole se zúčastnilo přes 2 500 lidí rozdělených do 829 týmu ze čtyřset firem. Dohromady ujeli více než 533 tisíc kilometrů. Dokázali by tak třináctkrát objet zeměkouli.

Více než 533 tisíc kilometrů ujelo 2 536 účastníků letošního ročníku kampaně Do práce na kole rozdělených do 829 týmů ze 400 firem a institucí. Dokázali by tak třináctkrát objet zeměkouli.

Díky tomu, že nechali pro své cesty do zaměstnání auto v garáži, ušetřili sedmapadesát tun oxidu uhličitého, jenž způsobuje změny klimatu. Jízdou na kole současně uspořili dva a půl milionu korun za benzín, opotřebení aut a poplatky.

„Zaměstnanci spálili při jízdě do práce na kole téměř deset gigakalorií. Vedle příjemného pocitu z volného pohybu ulicemi tak všichni udělali hodně i pro své zdraví,“ uvedl ve středu koordinátor kampaně Vít Masare z iniciativy Auto*Mat s tím, že podle studií lékařů patří pravidelná jízda na kole k zaručeným způsobům, jak zlepšit fyzickou kondici i psychickou rovnováhu.

Výherce soutěžních kategorií zatím organizátoři kampaně Do práce na kole tají. Týmy a jednotlivce, kteří ujeli nejvíce „zelených kilometrů“ vyhlásí na slavnostním večeru ve čtvrtek. Mezi hlavní ceny patří jízdní kolo, švédský cykloairbag, vstupenky do divadel a sportovních center, cyklistické vybavení a doplňky. Odměněn bude také kreativní přístup. Firma, která nejvíce podpořila dojížďku zaměstnanců na kole, získá titul „Cyklozaměstnavatel roku 2012“.

Z dotazníkového průzkumu mezi pražskými účastníky vyplynulo, že lidem ve větším využívání jízdních kol nejvíce brání hustý automobilový provoz a chybějící bezpečné trasy. Kopcovitý terén představuje v hlavním městě problém jen pro 8,5 % lidí.

Společenský večer s vyhlášením výsledků soutěžních kategorií proběhne ve čtvrtek od 19 hodin na terasách Garáží Slovan vedle Státní Opery Praha. Na účastníky podle organizátorů čeká vystoupení cykložonglérů Tucet Kulí a zápas póla na kolech, následovaný mexickou párty. Slavnostní zakončení letošního druhého ročníku kampaně proběhne také v Brně, v Liberci a v Pardubicích.

Letošní ročník kampaně podpořila řada osobností, mimo jiné například hudebník a výtvarník Milan Cais, hudebník Vladimír Merta, novinář Jan macháček či europoslankyně Zuzana Roithová .