Ve středu byla zahájena soutěžní část kampaně Do práce na kole

Vratislav Dostál

Ve středu byla oficiálně zahájena soutěžní část letošní kampaně Do práce na kole. Do hlavní soutěže Pravidelná dojížďka do práce na kole se přihlásilo 2 037 lidí rozdělených do 705 cyklotýmů v Praze, Brně, Liberci a Pardubicích.

Ve středu byla oficiálně zahájena soutěžní část letošní kampaně Do práce na kole. Ke kampani a tudíž do hlavní soutěže Pravidelná dojížďka do práce na kole se přihlásilo 2 037 lidí rozdělených do 705 dvou až pětičlenných cyklotýmů v Praze (376), Brně (86), Liberci (50) a Pardubicích (193).

Organizátoři akce na svém webu současně spustili anketu čítající jednadvacet otázek, tedy stejný počet jako je soutěžních dnů. Anketa má sloužit jednak k optimalizování kampaně pro příští rok a zároveň jako užitečná zpětná vazba účastníkům akce ohledně jejich ježdění po městě.

Na webu Doprácenakole.net jsou také doplněna pravidla doprovodných kategorií Nejkreativnější tým, Cyklozaměstnavatel roku 2012 a Nejlepší cykloopatření pro Prahu a Brno. „Podívejte se na ně, a kdo máte chuť, připravujte si vaše příspěvky. Už samotná možnost poškádlit zástupce samospráv vašimi praktickými návrhy bude stát za to. V rámci celorepublikové soutěže Nejoblíbenější fotka z kampaně můžete celý květen soutěžit o krásné kolo od Nizozemské ambasády,“ uvedli organizátoři soutěže.

Cílem akce je nalákat veřejnost k tomu, aby jako dopravní prostředek na cestě do práce používali v maximální možné míře bicykl. Soutěžit budou týmy i jednotlivci a na vítěze čeká podle organizátorů řada hodnotných cen.

Iniciativa Auto*Mat současně účastníkům nabídla pomoc s výběrem pohodlné trasy i manuál pro bezpečnou jízdu po ulicích. Titul Cyklozaměstnavatel roku pak získají v každém městě firmy, které své zaměstnance v dojížďce na kole podpoří. „Například umístí před své sídlo cyklistické stojany nebo zavedou finanční odměny pro zaměstnance dojíždějící na kole,“ vysvětlil Vít Masare z iniciativy Auto*Mat. Hodnotit se podle něj budou i videa, fotografie, či další způsoby kreativní dokumentace cyklodojížďky do práce, které mohou soutěžící vytvořit.

Každý týden budou navíc náhodně losováni z týmů, které v uplynulém týdnu absolvovaly více než dvě třetiny svých cest do práce na kole, výherci hodnotných cen. Za pravidelnou dojížďku na kole v průběhu soutěžního měsíce budou oceněny i celé firemní týmy. Každý účastník kampaně dostane tričko ze speciální edice „Do práce na kole“ internetového obchodu Čoromoro.

Soutěžní část kampaně probíhá od 2. do 31. května. Ve čtvrtek 7. června je pak pro účastníky akce připraven závěrečný společenský večer s kulturním programem na terasách Garáží Slovan mezi Státní Operou Praha a severojižní magistrálou.