Apple a News Corp. stvořily nové médium — deník pro iPady

ČTK, Petr Jedlička

Generální ředitel Applu Steve Jobs a majitel korporace News Corp. Rupert Murdoch se příští týden chystají představit médium nového typu. Má kombinovat výhody elektronických a tištěných titulů a podle některých odborníků může oživit skomírající prodeje novin.

Nový deník určený výhradně pro tablety iPad od společnosti Apple by měl začít vycházet příští týden ve středu. Informoval o tom na svých internetových stránkách časopis Forbes. Deník, který by podle některých odborníků mohl představovat přelom v podnikání vydavatelů, spolu s Applem chystá společnost News Corp. multimilionáře Ruperta Murdocha.

První číslo nového listu, který ponese název The Daily (Deník), má oficiálně představit právě Murdoch společně s generálním ředitelem Applu Stevem Jobsem. Mělo by se tak stát příští týden v San Francisku. Podle dřívějších informací by noviny v sobě měly spojovat ta nejlepší témata z bulvárního tisku i seriózních zpráv. Někteří odborníci mají zato, že by vzhledem k rostoucí popularitě tabletů mohlo jít o cestu, jak oživit skomírající prodeje novin.

Podle Forbesu novináři pracující pro nový deník horečně dokončují poslední přípravy. Mají přitom za sebou týdny vyplněné psaním zkušebních čísel, která četla asi tisícovka vybraných čtenářů. Vedoucí redaktoři prý pocházejí z britských bulvárních novin The Sun a z amerického deníku The New York Post, které obě patří Murdochově společnosti.

Týdenní poplatek za noviny s názvem Daily by podle dřívějších informací serveru britského deníku The Guardian měl činit 99 amerických centů (asi devatenáct korun), což je mnohem méně než cena tištěných novin. Tuto nízkou cenu umožňuje skutečnost, že nevzniknou žádné náklady na tisk a prodej tohoto média.

Murdoch je majitelem společnosti News Corporation. V Británii vlastní deníky jako The Sun, News of the World a The Times. V USA zase například proslulý list The Wall Street Journal či zpravodajskou televizi Fox News. V televizní společnosti BSkyB má podíl devětatřicet procent.

Apple začal tablety iPad prodávat na začátku dubna loňského roku. Přístroje se okamžitě staly jedním z prodejních hitů této technologické společnosti. Jen loni se jich podle odhadů prodalo třináct milionů, letos by jich mohlo být šestatřicet milionů. Mnoho vydavatelů již pro tento tablet vydává například speciální verze svých časopisů.