Lidi žijící v blízkosti kotviště zábavních lodí na Vltavě už desítku let ruší kotvící lodě. Ty navíc nemají pro užívání kotviště platné smlouvy.
Obyvatelé Kampy se stále nedohodli s loďaři na provozu přístavišť mezi Karlovým mostem a Lichtenštejnským palácem. Ve čtvrtek proběhlo jednání mezi místními obyvateli a zástupci paroplavební společnosti. Podle starosty první městské části Filipa Dvořáka (ODS) ale bylo setkání spíše informativní. Obyvatelé Kampy si dlouhodobě stěžují na hluk a zápach z lodí, které v místě kotví.
Místní lidé si dlouhodobě stěžují mimo jiné na to, že lodě svítí i v noci nebo mají v nočních hodinách v provozu hlučné agregáty, které navíc produkují zplodiny. Kritizují také hudební produkci v nočních hodinách. Podle Dvořáka zaznamenává radnice stížnosti od roku 1999. „Pokud loďaři chtějí pokračovat ve své činnosti, místní občané budou nároční z hlediska svých požadavků a jejich dodržování," řekl po setkání novinářům Dvořák.
Podle Dvořáka nechce radnice omezovat podnikání, ale provozovatelé kotvišť a lodí musí být ohleduplní k okolí. Přednost budou podle něj mít ekologická a méně hlučná plavidla.
Prostor, kde lodě kotví, patří hlavnímu městu. Podle radních městské části není kotvení mezi Karlovým mostem a Lichtenštejnským palácem smluvně ošetřeno, požádali magistrát o to, aby kotvení lodí zabránil a zajistil vyklízení místa.
„Pražská paroplavba tuto záležitost dlouhodobě řeší, (...) stanovili jsme tam přísným předpisem podmínky, které zabezpečí ekologický provoz," řekl po dnešním jednání Jan Hamza, předseda představenstva Pražské paroplavební společnosti. Plavidla společnosti jsou podle Hamzy pouze na elektrický pohon, připlouvá tam také parník Vltava, který ale prý po rekonstrukci také splňuje nejpřísnější normy.
S tím ale místní nesouhlasí. „Je to opravdu nepříjemné, byla jsem zvyklá na klid. Ovšem nyní je to tak, že slyším neustále motorové lodě, které se navíc v okolí Čertovky otáčejí třeba i několikrát denně,“ popsala deníku Mladá fronta Dnes situaci v okolí Kampy obyvatelka Malé Strany Alena Kopecká.
Nábřeží, kde lodě kotví, patří hlavnímu městu. To je prostřednictvím Technické správy komunikací pronajímá jednotlivým provozovatelům. Podle ředitele správy Luďka Dostála nemají v současné době společnosti, které jednotlivá přístaviště provozují, platné smlouvy. O lodním provozu na Vltavě budou jednat zástupci městské části s občany příští měsíc.