Začíná hlasování o nejsexističtější českou reklamu

Vratislav Dostál

Od čtvrtka může veřejnost hlasovat o nejsexističtější českou reklamu. Letos je na anticenu nominováno celkem osmaosmdesát reklam. Hlasování skončí na konci října. Slavnostní vyhlášení se uskuteční 11. listopadu.

Nesehnutí zahájilo ve čtvrtek hlasování v osmém ročníku ankety Sexistické prasátečko. Lidé mohli své tipy na anticenu posílat od května do konce září, letos se v soutěži sešlo téměř devadesát reklam. Z nich vybere vítěze anticeny jak veřejnost, tak odborná porota, v níž zasednou odborníci a odbornice z genderové oblasti či reklamní i mediální osobnosti.

Nejsexističtější reklamu roku vyberou například Barbara Havelková, expertka na genderové právo na univerzitě v Oxfordu, nebo kreativec Martin Charvát. Veřejnost může hlasovat do 31. října. Slavnostní vyhlášení se uskuteční 11. listopadu. Počet schválených nominací v letošním ročníku anticeny mírně poklesl. Navržených nominací bylo sice stejně jako vloni, ale více reklam nespňovalo kritéria soutěže.

×