Kdo si koupí Scio testy, zná dopředu otázky u přijímaček

Dušan Radovanovič

Svěřit přijímací zkoušky soukromé firmě znamená riskovat, že se pokusí zvýhodňovat uchazeče, kteří si zakoupí její produkty. Společnost Scio tak prodává učební materiály, v nichž jsou i otázky stejné jako v příjímacím řízení.

Středoškolští studenti, kteří si u společnosti Scio zakoupili za stovky korun studijní materiály, rozhodně neprohloupili. V jedné z variant testů, které již řada škol uznává jako měřítko pro přijímání uchazečů, se totiž objevilo hned pět otázek, jež přesně kopírují prodávané materiály společnosti Scio.

Zhruba devět tisíc studentů, jichž se problém týká, se nyní cítí poškozeno. Společnost jim totiž dala poměrně jasný vzkaz, že je třeba si úspěch zaplatit. Nedostatek vědomostí při Národních srovnávacích zkouškách lze nahradit dostatkem peněz.

×