Krabičková aférka ministra Johna je vysvětlena
Hana HolcnerováBlikající krabičky, které v úterý vyvolaly v Praze falešný policejní poplach, byly součástí reklamní kampaně O2. Ve snaze být osobně přítomen jejich prověření způsobil v úterý nehodu ministr vnitra Radek John.
Stovka baterií s blikajícími diodami, které se objevily v širším centru Prahy, je kampaní pro linku 1188. Potvrdila to společnost Telefónica O2 Czech Republic, která je jejím vlastníkem. Telefónica se veřejnosti omlouvá, od způsobu provedení této reklamní kampaně se ale distancuje.
Tiskový mluvčí Telefóniky Martin Žabka sdělil redaktorům webu m-journal.cz, že kampaň prováděla společnost Unit 003. „Návrh v této podobě jsme ale rozhodně neodsouhlasili," říká Žabka. Z kampaně mělo být podle Žabky jasně patrné, že se jedná o reklamní akci.
Podle původního plánu měly být pro propagaci použity pouze reflexní proužky vylepené na zastávkách MHD. Samotnou instalaci reklamy prováděla agentura D:Lite. Ta chtěla údajně zajistit vyšší viditelnost polepů, a tak je opatřila blikající diodou.
Agentura D:Lite vydala prohlášení, v němž se za kampaň omlouvá: „Omlouváme se české veřejnosti za nešťastné a nevhodné umístění LED diod, jež v posledních dnech způsobilo falešnou paniku.“ V dopise adresovaném ministrovi vnitra Radku Johnovi pak kromě omluvy očišťuje klienta s tím, že formu provedení skutečně neschválil.
Unit 003 hodlá veškeré náklady spojené s důsledky kampaně uhradit. Zda se chce podílet i na náhradě škody způsobené limuzínou ministra Johna, známo není.
V úterý se na několika místech v Praze na sloupech veřejného osvětlení objevily blikající krabičky, jejichž nebezpečnost spěchal ověřit i ministr vnitra Radek John, kterému v tom ovšem zabránila srážka s tramvají.
K instalaci krabiček se později policii přiznali dva mladíci, kteří tvrdili, že si je najala „osoba blízká“ na reklamní kampaň. Mladíky čeká správní řízení, neboť umisťovali reklamu do prostor, které k tomu nejsou určeny.