Kopřivnická Tatra chystá propouštění

ČTK

Vedení automobilky Tatra hodlá dát výpověď dalším sto osmdesáti lidem, sami zaměstnanci se obávají, že propuštěných bude až pět set.

Čtvrteční deník Právo píše o chystaném propouštění zaměstnanců kopřivnické Tatrovky. Vedení automobilky Tatra hodlá dát výpověď až sto osmdesáti lidem, mezi Tatrováky však podle deníku kolují informace, že závod opustí až pět set zaměstnanců. K 1. září měla Tatra 2 450 zaměstnanců. Propouštět se má údajně kvůli nedostatku zakázek.

„V průběhu čtvrtého čtvrtletí dostane výpověď  více než sto lidí, přesná čísla ale stále nemáme," řekl Právu předseda představenstva a generální ředitel Tatry Ronald Adams. Dodal, že počet propuštěných by neměl přesáhnout 180. „Zcela propuštěno bude asi pětadvacet až třicet zaměstnanců, zbytek dostane od nás příslib, že je opět v budoucnu zaměstnáme," dodal šéf Tatry.

Podobnou zkušenost s příslibem návratu učinila společnost už loni, kdy do takzvaného depozitu poslala zhruba čtyři sta lidí. Propustila je a za pár týdnů jim písemně slíbila práci za podmínek, za kterých odcházeli. Nyní by ale měla být praxe odlišná. „Žádný písemný příslib už dávat nebudeme," potvrdil Adams.

„Nyní máme kontrakty na 359 vozů, z toho je 116 nových vozů a 243 částečných montáží. Většina z toho je ale nasmlouvaná pro první čtvrtletí roku 2011," vysvětlil Právu Adams. Upozornil, že situace se mění ze dne na den, firma podle něj musí být zvláště v tomto období hodně flexibilní.

Podle personálního ředitele Tatry Libora Bartoně budou výpovědi rozdávány z organizačních důvodů: „Z propuštěného se stane normálně nezaměstnaný a zaeviduje se na úřadu práce."

Tatru přes dvojici firem, Tatra Holdings a Black River, vlastní indická společnost Vectra, americký byznysmen Sam Eyde, belgická investiční společnost KBC Private Equity a firma Meadow Hill Investments ovládaná předsedou představenstva Adamsem.

Za poslední dva roky vykázala automobilka ztrátu přibližně 1,3 miliardy korun. Tatra se chce dostat zpět na vrchol zahraniční expanzí. Na konci letošního roku začne hledat po celém světě partnery, kterým bude dodávat podvozky pro výrobu nákladních aut.