Internetové Timesy zavedením plateb ztratily dvě třetiny čtenářů

ČTK

Průkopnické zpoplatnění internetové verze známého londýnského listu způsobilo menší pokles návštěvnosti, než se očekávalo.

Internetová verze londýnského listu The Times ztratila po zavedení plateb za přístup ke článkům dvě třetiny čtenářů. Uvedl to dnes britský list Observer s odvoláním na údaje firmy Experian Hitwise, která monitoruje provoz na internetu.

Pokles návštěvnosti nebyl tak strmý, jak někteří v odvětví předpovídali. Odhadoval se propad až o 90 procent, podle Observeru však mohla být ztráta zmírněna výhodnými zaváděcími nabídkami.

Skupina News International mediálního magnáta Ruperta Murdocha, která The Times vlastní, se ke zprávě nevyjádřila. Experian Hitwise zatím sama zprávu Observeru nepotvrdila.

Skupina News se loni rozhodla, že začne zpoplatňovat přístup na on-line stránky svých listů, mezi něž kromě Timesů patří například britský bulvární The Sun nebo přední světový ekonomický list The Wall Street Journal. Konkurenční vydavatelství budou pozorně sledovat, jak se bude vyvíjet návštěvnost na stránkách těchto periodik. Vydavatelé tištěných novin chtějí bojovat s nynějším výrazným poklesem nákladů zpoplatňováním přístupů na internetové stránky, má to však rizika v podobě odlivu čtenářů ke konkurenci.