Novináři na Ukrajině protestovali proti cenzuře

ČTK

Ukrajinští novináři podezírají politickou moc z uzavření tiché dohody s šéfy mediálních holdingů.

S fiktivními novinami Ukrajinská nepravda s datem 6. června 2014 včera desítky ukrajinských novinářů pochodovaly centrem Kyjeva, aby upozornily na sílící cenzurní zásahy proti médiím. Noviny mají dokumentovat, jak by vypadal ukrajinský tisk, pokud by se cenzurní tlak úřadů nepodařilo zastavit.

Pochod zorganizovalo novinářské hnutí Stop cenzuře, které nedávno založili redaktoři televizního kanálu 1+1 a několika internetových médií, aby upozornili na státní zásahy do práce redakcí.

Média údajně nesmějí zpracovávat určitá politická témata, a příspěvky obsahující kritiku nynější vlády se z politických důvodů vyřazují. Novináři podle agentury Unian spekulují, že vznikla „tichá dohoda" mezi politickou mocí a šéfy mediálních holdingů.

Předobraz cenzurovaných novin obsahuje například informaci o tom, že oblíbený ukrajinský fotbalový klub Šachtar Doněck koupil jistý blízký přítel premiéra, zatímco nynější majitel klubu Rinat Achmetov je ve vězení.

Vůdkyni opozice Juliji Tymošenkovou odeslali tvůrci fiktivních novin do exilu v britském Liverpoolu, ukrajinské loďstvo uvolnilo celý Krym pro ruské bitevní lodě. V novinách nechybí ani oslavný článek o vybudování železné opony mezi Ukrajinou a zbytkem Evropy.

Novináři předali výtisky novin do kanceláře prezidenta Viktora Janukovyče a premiéra Mykoly Azarova. Policie proti demonstrantům nezasáhla.

    Diskuse (0 příspěvků)