Tunel pod muzeem? Zahlcení centra auty za osm miliard
Jan MiesslerMísto nic neřešícího tunelu by se měla podporovat hromadná doprava, z magistrály by se měl stát městský bulvár.
Osm miliard by mohl ušetřit státní rozpočet, pokud by vyslyšel výzvu osmi občanských organizací v čele s Auto*Matem a rozmyslel si plánovanou stavbu tunelu pod pražským Národním muzeem. Podle občanských organizací takzvané „zakopání magistrály pod zem“ ve skutečnosti za velké peníze zakonzervuje současné zahlcení pražského centra auty a znemožní proměnit magistrálu v městský bulvár, který městská rada slíbila ve svém programovém prohlášení.
„Dálnice do centra města nepatří. Zaplaťte raději nové linky metra a tramvají, zlepšení městské a příměstské železnice, nebo opravte silnice a chodníky,“ vyzvaly organizace ministry, kteří budou o miliardách na tunel rozhodovat. Na přísun státních peněz tlačí pražský magistrát, který tunel pod muzeem prosazuje jako výhodné řešení špatné dopravní situace okolo severního konce Václavského náměstí.