Firmy ztrácejí zájem o tištěnou inzerci, investují na webu
Vratislav DostálFirmy přestávají investovat do inzerce v tištěných médiích a přesouvají svůj kapitál do firemních magazínů nebo online platforem. Výrazný nárůst zaznamenaly v posledních třech letech především zákaznické časopisy.
Společnosti v České republice přestávají investovat do inzerce v tištěných médiích a přesouvají svůj kapitál do firemních magazínů nebo online platforem. Podle expertů preferují zejména opakovanou prezentaci a intenzivnější kontakt s konkrétní cílovou skupinou. Značný nárůst zaznamenaly v posledních třech letech zejména zákaznické časopisy, ze strany tuzemských firem u nich došlo ke dvojnásobnému navýšení poptávky.
Podle nejnovějších statistik Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) dochází v posledních letech k prudkému poklesu zájmu českých firem o inzertní plochy v tištěných médiích. Odborníci vzrůstající trend vysvětlují především postupným přesunem titulů i čtenářů do online módu. Zmiňují však rovněž odlišné cenové nabídky.