Šlapej taky! zve kampaň Auto*Matu
Vratislav DostálTřetího ročníku kampaně Do práce na kole se zúčastní jedenáct českých a moravských měst, na bicykly nasednou tisíce zaměstnanců.
Česká republika bude v květnu připomínat spíše Holandsko než středoevropskou zemi. Třetího ročníku kampaně Do práce na kole se zúčastní jedenáct českých a moravských měst, na bicykly nasednou tisíce zaměstnanců. Účastníci se mohou registrovat do 30. dubna na webu. Cílem kampaně je omezit zbytečné zahlcování měst automobily při každodenních cestách do práce, ale i zlepšení kondice lidí a oživení ulic.
„Cestování do práce na kole zažívá boom. Dorazil k nám trend, který mění atmosféru metropolí západní Evropy a činí je příjemnějšími místy pro život. Stát hodiny týdně v dopravních zácpách a marně hledat místo k parkování už není moderní,“ uvedla manažerka kampaně Do práce na kole Iva Nevečeřalová z iniciativy Auto*Mat.
Kampaň podle ní míří hlavně na lidi, kteří mají sedavé zaměstnání a nedostatek pohybu. „Cestou do práce na kole ušetří nejen peníze za benzín a spoustu času, ale také udělají něco pro své zdraví, životní prostředí a dobře se naladí,“ dodala.
„Já taky šlapu,“ říká herečka Petra Lustigová v závěru klipu, který láká na třetí ročník kampaně Do práce na kole. „Chodím hodně pěšky, MHD a kam to jde, jezdíme s dcerou na koloběžce. Nemusím ani do fitka, cesta po Praze na vlastní pohon stačí. Spřízněnou duši poznám tak, že se na mne usměje,“ vysvětlila herečka, proč souhlasila s natáčením.
Ke kampani Do práce na kole se mohou připojit soutěžní týmy zaměstnanců z jedenácti českých a moravských měst. Na ty, kdo budou jezdit poctivě, čekají hodnotné ceny.
Auto*Mat nabízí pomoc s výběrem pohodlné trasy i manuál pro bezpečnou jízdu po ulicích. Titul Cyklozaměstnavatel roku získají v každém městě firmy, které své zaměstnance nejvíce podpoří. „Například umístí před své sídlo stojany nebo zavedou bonusy pro zaměstnance dojíždějící na kole,“ vysvětlila Iva Nevečeřalová. Hodnotit se budou i videa a fotografie dokumentující dojížďku do práce.
Registrace je otevřena po celý duben. Účastníci, kteří vstoupí do Klubu přátel Auto*Matu, ji získají zdarma. Soutěžní část kampaně proběhne od 1. do 31. května. Soutěžící budou zápolit v několika kategoriích, připraveny pro ně budou kulturní akce a různá překvapení. Mohou si například speciální aplikací oživit svůj profil na Facebooku. Kampaň zakončí 6. června společenský večer s vyhlášením vítězů v jednotlivých kategoriích.
V Praze se kampaň koná pod záštitou primátora hlavního města Bohuslava Svobody. Každý týden bude náhodně vylosován jeden účastnický tým, jehož členové absolvovali více než dvě třetiny cest do práce na kole, a obdrží balíček cen.
Každý účastník dostane navíc tričko s originální grafikou kampaně z biobavlny a speciálním ekologickým certifikátem od firmy OP Tiger z internetového obchodu Čoromoro.cz a startovací balíček, který bude rozvážet TNT Express.
Jedním z tradičních partnerů kampaně je Velvyslanectví Nizozemského království v České republice. „Sám jsem býval aktivním cyklistou, účastnil jsem se i závodů,“ říká nizozemský velvyslanec Ed Hoeks, který se loni zúčastnil Velké podzimní cyklojízdy a chystá se i na letošní velkou jarní.
„Praha by si určitě zasloužila větší množství cyklopruhů, aby se lidé mohli pohybovat bezpečně nejen na rekreačních cyklostezkách, ale i v centru města. Na rozdíl od Nizozemska tu sice máte kopce, ale zase není nic jednoduššího, než přidělat na kolo malý motorek,“ řekl velvyslanec.
Kampaň Do práce na kole podporuje také Velvyslanectví Spojených států. „Loni za velvyslanectví soutěžilo více lidí než v prvním roce a já doufám, že jejich počet dál poroste. Těší mě, že jak v České republice, tak ve Spojených státech přibývá lidí, kteří volí kolo jako svůj dopravní prostředek pro cestu do práce,“ uvedla kulturní atašé velvyslanectví Sherry Keneson-Hall, která se chystá na cyklojízdu do Ústí nad Labem.
Auto*Mat chce kampaní nalákat obyvatele českých a moravských měst ke každodennímu používání bicyklu. V loňském ročníku sestavily své cyklotýmy divadla, banky i mobilní operátoři.
Do kampaně se v Praze zapojilo 2 536 zaměstnanců rozdělených do 829 týmu z 500 firem a institucí. Dokázali by třináctkrát objet zeměkouli. Díky tomu, že nechali pro své cesty do zaměstnání auto v garáži, ušetřili sedapadesát tun oxidu uhličitého, jenž způsobuje změny klimatu. Jízdou na kole uspořili dva a půl milionu korun za benzín, opotřebení aut a poplatky.