Máme vás rádi, ale zastávat se vás nebudeme
Saša UhlováVýrok Andreje Babiše o Vietnamcích, kteří neplatí daně, nevzbudil významnější reakci ani pohoršení. To vypovídá o otevřenosti české společnosti víc, než by se na první pohled mohlo zdát.
Je to právě deset dní, co ministr financí Andrej Babiš řekl, že se jeho plán umožnit přímý a on-line přístup správce daně k údajům o tržbách žádných živnostníků vlastně netýká. „Proč mluvíte o živnostnících? Jedná se o restaurace a maloobchod. Mimochodem o kamenné obchody. Také o Vietnamce, kteří, jak známo, neplatí daně,“ prohlásil vicepremiér české vlády.
Není snadné vysledovat, podle jakých zákonitostí se z některých výroků politiků stane velké mediální téma, a co způsobí, že jiné zcela bez zájmu zapadnou. Každopádně tentokrát se téměř nikdo nepohoršoval nad zjevně rasistickým výrokem. Ozvala se přirozeně Česko-vietnamská společnost, která žádá omluvu a pak už jen europoslanec Jan Zahradil (ODS) v Echo24 a komentátor deníku Právo ve sloupku Nekultura (18.3.2015). Ještě vyšel na iDnes blog, jehož autor to krátce, ale přesně shrnul. To je celá reakce politiků i občanské společnosti.
Co je vlastně na tom výroku tak špatného a proč se mu měli komentátoři a politici více věnovat? Co vlastně znamená, že je něco rasistické? Je to jen bič politické korektnosti, kterou velká část české společnosti pohrdá? Jestli to není spíš tak, že ve spravedlivém odporu proti korektnosti zapomínáme na politickou kulturu a obyčejnou slušnost.
Obchody, kde mnozí zákazníci prodavačům tykají. Foto Saša Uhlová, DR
Hlavní problém je v tom, že ten výrok není pravdivý, respektive je stejně pravdivý jako kdybychom řekli, že Češi neplatí daně, nebo že Češi kradou. Ona samozřejmě neplatí ani rovnice, že co Vietnamec, to obchodník.
Není těžké pochopit, proč Babiš použil právě tuto argumentaci. Podobně jako by lépe prošlo snižování dávek, když by se navodil dojem, že se to týká Romů, je lépe stravitelné, že buzerace s kasami se vlastně týká Vietnamců. Emoce, kterou zmínka o nějaké menšině vzbudí, má zapůsobit jako cukr, který osladí hořký nápoj. To není proti nám, to je proti nim! Tím má uniknout pozornosti, že se to týká všech. Metoda je to stará, ale zřejmě pořád účinná.
Pochopit, proč Babišův výrok skoro nikoho nepobouřil, už je o něco složitější. Vietnamci mnohým Čechům slouží jako důkaz toho, že sami nemají problém s rasismem. „Nemám rád Cikány, ale nejsem rasista, protože Vietnamci mi nevadí,“ je častý myšlenkový pochod a argumentace anticiganistů. Když pak stojím ve vietnamské večerce a dovnitř vcházejí zákazníci a bohorovně halekají „čau!“, namísto „dobrý den“ a drze prodavačům tykají, kladu si otázku, jestli ta deklarovaná náklonnost není trochu založená na pocitu nadřazenosti.
„Proč se vietnamské děti dobře učí, zatímco romské nikoli?“ Zní další argument. Jakoby chyba prostě nemohla být i na straně české společnosti a její otevřenosti, ale výhradně v těch druhých. Zjevný fakt, že Češi a Vietnamci žijí mnohem spíš vedle sebe, než spolu, a že tu k integraci příliš nedochází, může do budoucna znamenat problém.
Negativní jevy v podobě specifické kriminality a různých mafií, které velice často provázejí etnicky segregovaná a z majoritní společnosti vylučovaná uskupení a komunity, se vytvářejí postupně a pomalu. Když ale vzniknou, je velmi těžké proti nim z pozice státu nějak zasahovat. Skutečnost, že se řada vietnamských dětí úspěšně probojuje školským systémem a vystudují vysoké školy, nemusí situaci zvrátit. Vysokoškolsky vzdělaných a do společnosti „rozpuštěných“ Romů je tady taky celá řada, jen o nich nevíme, protože je nic nespojuje se sociálně vyloučenými lokalitami. Aby se nám nakonec nestalo, že přijdeme i o ten báječný argument, že přeci nejsme rasisti, když máme Vietnamce, kterých ovšem nejsme schopní se zastat, když je Andrej Babiš šmahem všechny odsoudí.
A tady je jádro pudla. Jestliže řeknu, že Vietnamci u nás žijí z černých kšeftů, urazím možná jednoho z deseti, který to nedělá. Když řeknu, že Češi jsou nemakačenka, urazím 9 z 10, což je jiný poměr. Chápete to?
Mimochodem - je zde někdo, kdo by znal Vietnamce, který chodí třeba do fabriky? Viděli jste někdo Vietnamce při jiné práci, než při obchodování? Mě se to zatím nepodařilo, ale zajímalo by mě, zda má někdo jinou zkušenost.
Problém je přece v samotném systému, který kšeftaření umožňuje, ba podporuje. V kapitalismu se totiž nikomu nevyplácí chovat se jako mravní vzor. Ani ti, kteří vykonávají jakoukoli práci i ve špatných podmínkách, to většinou nedělají kvůli počestnosti, ale protože jim nic jiného nezbývá. Nebo si prostě nevědí jiné rady.
P. Hájková vám to naznačuje jasně: proboha, to vaše rozhořčení bylo možné a snad i oprávněné v minulém režimu, který každému práci DAL (přidělil, našel), jak to chceme nazvat (a samozřejmě takto vzniklá přezaměstnanost se pak negativně projevila ve výkonnosti ekonomiky, ale to je jiná otázka).
Dnes, v kapitalismu, máme TRH PRÁCE, to jest BOJ o pracovní místa, jichž je MÉNĚ než uchazečů (poměr 1:10 normální, v některých regionech taky klidně 1:20). Takže těch 9 nebo 19 neúspěšných nejsou nemakačenkové, nýbrž poražení v konkurenčním boji.
Čili, ano, pracovat může každý, ale nejdříve jej někdo musí zaměstnat! A v kapitalismu si každý zaměstnavatel třikrát rozmyslí, než vůbec někoho zaměstná, a když už se rozhodne zaměstnat, může se mezi uchazeči přehrabovat vidlemi. Je přece jasné, že v takové situaci nemají Romové šanci. A ten "nepříliš pozitivní postoj" k práci a povinnostech u některých z nich je DŮSLEDKEM, nikoli příčinou dlouhodobé nezaměstnanosti (ostatně, jasným důkazem je fakt, že za minulého režimu pracovali).
A proč se nám Čechům tak líbí Vietnamci, že je dáváme zejm. Romům rádi za vzor? No protože jsou ochotni makat tak, jak by běžný Čech nikdy nemakal a - na rozdíl od Čechů - bez jakýhokoli nároků na sociální benefity. Jsou (jako ostatně všechny východoasijské národy) pro kapitalismus úžasně vhodní, rozhodně vhodnější než my Evropané - proto nás taky brzy konkurenčně zlikvidují. Mají tedy plné právo mluvit o Češích tak, jak mluvíme my o Romech ("zhýčkaní nemakačenkové"). Ale co je na takovém světě pěkného?
Kdyby naopak všechny národy světa požadovaly sociální práva a sociální stát, byl by to konec závoda ke dnu, který nás ničí všechny. Takže naším vzorem by měli být spíš ti Romové než ti Vietnamci...
Kdyby totiž všichni lidé jen čekali, až je někdo zaměstná, tak to by možná nebyla úplně ideální situace. Zase by musel být jediným podnikatelem stát.
Vraťme se k daňové otázce, tedy výroku Babiše. Řemeslník, který nevystaví účtenku a neodvede tím pádem z díla daň, nejspíše tyto peníze v naši zemi utratí. Zřejmě si je nevymění za dolary a neodveze si je do své země, tak jak to udělají Vietnamci, u nás pracující Ukrajinci a jiní cizinci. Čímž pomohou ekonomice své země, ale naši tím přidusí. Tyto částky nejsou malé a dost by ČR pomohlo, kdyby tu zůstaly. Domnívám se tedy, že mlčení informované veřejnosti k Babišovu výroku není nic proti politické kultuře.
Ostatně oni daleko častěji v těch krámech (protože tržnice už dnes fungují méně) zaměstnávají české ženy, jak jsem si všimla.
Jinak, podstatu mé argumentace jste pominul, z čehož soudím, že s ní souhlasíte...:)
Jistě, kdo nechce být nezaměstnaný, může ještě taky podnikat - a nechat se tak, pokud je drobným živnostníkem, vykořisťovat silnějšími hráči na trhu (viz právě velké řetězce versus drobné vietnamské večerky).
Mimochodem, ani za slavné první republiky lidé neplatili rádi daně. Pamatuji si, jak kdysi můj tatínek, jehož starší sestra se švagrem vlastnili před válkou obchod, líčil, že občas jim zcela nečekaně do krámu vtrhl úředník z berňáku, aby zkontroloval, kolik peněz je v pokladně. Podle toho jim pak napařili daně. Nebo spíš berně, když to byl berní úřad.
Ovšem první republika měla poměrně dost spolehlivých úředníků, kteří byli ochotní si to všechno obšlápnout, protože byli státu věrni. Dá se dnes o úřednících říct totéž? Má náš dnešní stát vůbec nějaké sobě věrné lidi?
Ale to je vedlejší, dnes je jiná situace. Jak jsem napsala - všichni jsme vlastně vykořisťovaní. Chtěla jsem říct jen to, že když si dnes stát došlápne na ty drobné řemeslníky, kteří stejně moc nezbohatnou, zejména pokud pracují pouze vlastníma rukama, přibude mu tak akorát nezaměstnaných, se kterými si nebude vědět rady.
Proč si stát s daněmi nedošlápne raději na obrovské majetky? Tak, aby se nikomu nevyplatilo si je vůbec držet? Vlastně ani nevím, proč se tak hloupě ptám. Vždyť je to jasné, že?
Jednou z možností, jak se s tímto velkým problémem vypořádat, je zavedení registračních pokladen. Domnívám se, že jejich zavedení bylo přímo motivováno bojem s vietnamskou šedou ekonomikou. Navíc tato ekonomika začíná být bezpečnostním rizikem státu. Stejně, jako každá mafie, která přesáhne určité limity. Stačí se zajet podívat do tržnice SAPA.
Zavedení registračních kas by donutilo velké množství vietnamských obchodníků začít platit DPH a daň z příjmu. Nebylo by jim vůbec nic platné, že zboží proclívají jen fiktivně, tato skutečnost by se naopak obrátila proti nim, neboť by měli obrovské hrubé zisky. A protože by daň z příjmu platit nechtěli, zlegalizovali by platby mezd a k tomu příslušné odvody zdravotního a sociálního pojištění. Navíc by ztratili nekalou konkureční výhodu, která "ochránce lidských práv" naprosto nezajímá.Ale už jsem si zvykl, že tito lidé táhnou na barikády, aniž by se trochu o problém zajímali.
Je jen škoda, že registrační kasy nebyly zavedeny dříve. Kolika škod jsme mohli být ušetřeni. Na Slovensku jedou roky a je to citelně znát. Jen my si poradit nedáme. Budeme obdivovat "pracovité" Vietnamce a nenapadne nás, proč jich je například v sousedním Rakousku oproti nám jen pár. Myšlení holt bolí.
Mimochodem, u soustruhu jsem nikdy nedělal, ale pracoval jsem jako kopáč a vykládal vagóny. A jako pomocná síla v kuchyni. Osobně to poslední považuji za větší a špinavější dřinu než ta dvě dříve uvedené -- z pohledu p. Ševčíka snad dostatečně " dělnické" --
Vietnamci u nás se podobají spíše Korejcům a Židům v USA než Mexičanům či Portorikáncům tamže, nebo Turkům v Německu. Například Hollywood z velké části založili Židé z východní Evropy, na universitách jsou Asijci úspěšnější než bílí Američané.
Doporučil bych vám celkově méně rasismu a více marxismu - jako ostatně všem lidem, kteří SOCIÁLNÍ nespokojenost ventilují negativními pocity vůči různým odlišným etnikům...
Nedávno proběhla našimi médii zpráva, jak se kosovští Albánci zoufale snaží proniknout ilegálně na území Evropské unie za prací, především do Německa. A jak Evropa stojí hrdinně na stráži, ilegální Albánce chytá a důsledně vrací domů do Kosova, ať si tam třou bídu s nouzí. Zabíjet „pro ně‟ Srby, k tomu nám byli dobří, ale abychom jim umožnili pracovat na našem území, zas tak rádi kosovské Albánce nemáme.
Oproti Starým bájím a pověstem nejsou však použitelné pro dobro věci. Jsou příliš dětinské a lehce vyvratitelné. K jejich zastání je potřeba silná víra v ně. A tedy nutné potlačení rozumové stránky.
Jednou za základních bájí je ta, že kdo je levičák, musí nutně pomáhat sociálně slabým. A je zcela jedno, jakým způsobem se sociálně slabými stali.
V praxi to znamená, že se levicoví aktivisté mohou zjančit z lenochů. Umetají jim cestičky a bedlivě horují za to, aby se měli dobře a nikdo je nemohl nutit do práce. Velice bojují za jejich svobody.
Pokud jste však občanem, který pracuje za minimální mzdu, což znamená, že vám na osobní útratu zůstane méně, než nemakačenkům, už se vám péče od levicových aktivistů nedostane. Ti naopak budou vaši svobodu považovat za menší, než za svobodu jejich oblíbenců. Vaše právo na kvalitní a klidný život je nepodstatné. Máte prostě smůlu.
Těch bajek je více. Začal jsem s nimi, abych se propracoval k další z nich. Spočívá v tom, že je nutno pomáhat nepřizpůsobivým, Romům, kosovským Albáncům a kdoví komu ještě. Neboť se mají zle. Ne však běžnému občanovi, který se může mít hůře. Neboť ten si, na rozdíl od výše jmenovaných, zavinil svoji situaci sám, protože nevolil levici. A aby prozřel, je třeba, aby mu bylo ještě hůře a proto levicoví aktivisté jsou schopni volit za prezidenta natvrdlého neoliberála, protože ten by byl zárukou, že lidem bude hůře a oni pak konečně prohlédnou.
Tento recept však platí jen právě na na chudé z majoritní společnosti. Proč u těch ano a u nemakačenků, Romů, kosovských Albánců ne? Rozum v tom nehledejte, tento návod vychází z levicových bájek a pověstí. Těch, ve kterých je psáno, že kdo s nimi nesouhlasí, protože je nevidí jako logické, je rasista, kryptofašista a měl by si přečíst Marxe. Což je vrcholem bájí, neboť Marx logiku hledal a bojoval za ni. Ovšem dogmata z bájí jsou nezpochybnitelná a tudíž nepřichází v úvahu jejich přezkoumání. Mohlo by to být také nebezpečné, vždyť by se některým aktivistům mohl ztratit smysl jejich dříve odvedené práce. Jako by už nestačilo, že vláda vydá Směrnici o pomoci Romům. Jak teď vypadají ti, kteří řadu let tvrdí, že Romové žádnou exkluzivní pomoc nedostávají?
V těchto zemích se očkování brání očkování menší část obyvatelstvo nejenom kvůli ozbrojenému nátlaku, ale ze své vlastní vůle. Kvůli rozšířené představě, že očkování (nejenom) proti poliu způsobuje neplodnost. Což se v naprosto výjimečných případech, čítajících jednotku na milion očkovaných, skutečně může stát, vedlejší účinky prostě očkování má.
Na to se nabaluje také spiklenecká teorie, že západní země tak chtějí regulovat/ vymýtit místní obyvatelstvo. Prostě se "jen" proti obyvatelstvu místo lékařsko-farmaceutického komplexu spikl Západ.
A teď si představte ty štrúdly uprchlíků, co stojí před branami Evropy a chtějí se dostat legálně/ nelegálně dovnitř. Případně již v Evropě jsou. A někteří z nich z nich odmítají očkování! Na základě jakéhosi možného vedlejšího účinku! Na základě jakési spiklenecké teorie! Ohrožují sebe i ostatní! (Zaostalí tmáři a barbaři?! Přitom mnozí z nich na vlastní oči viděli, jak to dopadne bez očkování.)
Najděte deset rozdílů mezi západními a východními odpůrci očkování...
Svými 99,99 % jste Babišovu lež nijak nevylepšil, sprostě opakujete jeho křivé obvinění a pomluvu.
Ve své „polemice‟ se mnou pak obohacujete své oblíbené lži o „nepřizpůsobivých‟ Romech o snůšku slaměných panáků. Tvrdíte, že levice se stará jen o lidi závislé na sociálních dávkách, podle vás „nemakačenky‟, a kašle na ty, kteří pracují za minimální mzdu. Kdyby šlo jen o to, že ČSSD a její ministryni práce a sociálních věcí Michaelu Marksovou Tominovou počítáte k pravici, ještě by se o tom snad dalo diskutovat, jakkoliv Michaela Marksová Tominová se obvykle počítá k levému křídlu ČSSD, spolu s Jiřím Dienstbierem mladším. Když ovšem Michaela Marksová Tominová prosadila zvýšení minimální mzdy, oznámila úmysl dále ji v budoucnu zvyšovat, ale nechala zmrazit sociální dávky, neslyšel jsem nikoho zleva kritizovat na zvýšení minimální mzdy nic jiného, než že je příliš malé.
Že zvýšit sociální dávky je potřeba nejen proto, aby lidé na ně odkázaní mohli slušně žít, ale také proto, aby se zaměstnanci nemuseli nechat vydírat, aby měli možnost odmítnout špatně placenou práci v otrockých podmínkách a vyjednat si lepší podmínky a vyšší mzdu, to je zřejmě za hranicí vašeho chápání. Stejně jako to, že diskriminované skupiny jsou zdrojem levné, někdy přímo otrocké, práce, a že je to jejich diskriminace, nikoliv jejich „cizácká‟ nebo „nepřizpůsobivá‟ podstata, co z nich dělá nekalou konkurenci na pracovním trhu. Kdybyste byl schopen to pochopit, doporučil bych vám nedávný článek Saši Uhlové http://denikreferendum.cz/clanek/20018-cesky-stat-toleruje-krute-vykoristovani-i-obchod-s-lidmi
Kdybyste ovšem četl pravidelně reportáže Saši Uhlové a byl schopen a ochoten chápat, musel byste už dávno přestat s pomlouváním Romů.
Vaše výroky o Romech jsou na úrovni článku Denisy Telaříkové z Práva a Novinek.cz http://www.blisty.cz/art/71136.html Přesněji řečeno na úrovni rasistické části toho článku, která tehdy vyšla na titulní straně Práva, zbytek ukrytý uvnitř čísla, kde byla popsána fakta, vy nedodáváte vůbec. Fakta, v Právu a na Novinkách zakrytá rasistickými výmysly a Jenem Čulíkem zdůrazněná, ukazují, že všichni Romové pracují, jen někteří jsou nuceni pracovat na černo. Kdyby nepracovali, umřeli by hlady; někteří, konkrétně ti, kteří jsou v exekuci, by umřeli hlady, i kdyby se nechali zaměstnat legálně.
Abych vás naštval, připomenu, že největším odpůrcem současného Exekučního řádu je mezi českými politiky Jiří Dienstbier mladší, který vám leží v žaludku stejně jako Tomáši Vandasovi.
Než do téhle diskuse kydnete další dávku lží a nepodložených pomluv, poučte nás, prosím, místo o tom, jak to celá levice dělá špatně, o tom, jak přesně to vy děláte správně. O tom, co a jak dělají Vietnamci nebo Romové, nevíte vůbec nic, ale o tom, co děláte vy sám, přece musíte vědět víc, než jen co jste zaslechl někde v hospodě. Popište nám tu, prosím, konkrétně, co a jak vy děláte pro zlepšení poměrů.
Stejně jako primitivní podsouvání, že jsem si svůj názor vybudoval na základě toho, co zaslechnu v hospodě /mimochodem jsem abstinent a tak do hospod nechodím/. Zřejmě si nejste jistý svou pravdou, tak jste najel na podpásovky. Nepíšu přece o levici, ale o levicových aktivistech.A právě s těmi má Marksová dost konfliktů. S Romy je to stejné podsouvání. Nebyl jsem to já, kdo by mlčením přešel Strategii pro začleňovaní Romů, která ukazuje jejich výlučné postavení ve společnosti.
Vietnamská mafie je velkým problémem. Neplatí zde daně. Babiš měl pravdu a to, že si mafie platí své agitátory, by nemělo zdravě uvažujícího člověka mást. Stačí si zajít do obchodu vlastněného Vietnamci a nakoupit. Účtenka je tam tak vzácná, jako logické myšlení zapáleného levicového aktivisty. Přidám tedy další báji aktivistů. Spočívá v tom, že je nutno budovat sociální stát. Ovšem tak, že v praxi se na něj nesmějí skládat daňově emigrující sportovci a nově ani vietnamská mafie. Co dodat?
Dojemné pohádky o nezaměstnaných Romech /samozřejmě nejen jich, ale i dalších nepřizpůsobivých/, kteří musejí pracovat na černo, aby neumřeli hlady, si nechte pro lidi, kteří neumějí počítat. Zbytku národa, který to dovede, jste k smíchu. A hlavně je nechoďte vykládat lidem, kteří je mají za sousedy. Ti by se na vás už asi neusmívali, ale hnali by vás s holí v ruce.
Co se týká mých návrhů na vylepšení práce levice, začnu tím nejjednodušším. Levice by měla bojovat za sociální spravedlnost, za sociální stát. Aby jej mohla účinně budovat, je třeba tlačit na ty, kteří na něj nechtějí přispívat a rovněž tak na ty, kteří na něm parazitují. Bojovat s lumpy nahoře i dole Jak ale tohle vysvětlit dogmatikům, kteří to nazvou lží a vás lhářem, to si nedovedu představit.
Myslím si, že to, co píše Saša Uhlová o tom, že Češi a Vietnamci žijí spíš vedle sebe než spolu, platí jen o první generaci. V druhé generaci je i hodně lidí, kteří umí lépe česky než vietnamsky, protože v dětství trávili víc času s českou chůvou než s extrémně pracovně vytíženými rodiči.
Tomu kdo patri ke "spravnemu" spolku projde takrka cokoliv. Pokud by Milos Zeman naznacil, ze je prirozene ze cikani kradou, patrne by to resilo OSN. Pokud totez pred jedenacti dny v ceskem rozhlase prohlasil Sasa Vondra (clen tvrdeho jadra pravdolaskovcu) nikomu to nestalo za jedine sluvko. Ze to prehledla i Kostlanova Romea ,ktera neochvejne spolu se Sasou Vondrou vzhlizi k hvezdnemu praporu, je charakteristicke. Ostatne o tomhle tady krasne pise p. Srnka.
http://prehravac.rozhlas.cz/audio/3335945
Samozřejmě, nejvíce křičí odpornost zvaná švarc-systém, kdy se v provozu černého zaměstnání olupují lidé o základní pracovně-právní a sociální záruky, aby za to dostali v nejlepším případě zlomek z peněz, o které "zaměstnavatel" okradl stát. Jenomže právě tak vede systém paušálních odpisů k tomu, že drobný živnostník poskytuje svoje služby často bez kvitance -- nejde přitom podle mého názoru v prvé řadě o to, oč on obere stát na DPH, ale o to, o kolik sníži cenu služby pro zákazníka, tedy o racionální jednání, které zvyšuje jeho šanci na přežití v konkurenčním boji.
Z tohoto pohledu je spolehlivě největší mafií okrádající nás na daních naše vlastní politická reprezentace. Protože není schopna či ochotna odstranit systémové chyby, které motivují a často nutí lidi, aby z důvodů ekonomického přežití daně neplatili. a ministr financí je přinejmenším její vysoce postavený člen.
Nejviditelnější část vietnamských imigrantů se živí v oblasti, do které toto pokřivení systému zřetelně dopadá. Nevybavuji si, že by mi někdo při stánkovém prodeji -- s výjimkou stánků na květnovém knižním veletrhu -- nabízel stvrzenku. Bez ohledu na etnickou příslušnost.
Bohužel, to neznamená, že u nás neexistují imigrantské mafie. Děláme všechno proto, aby vznikaly a aby se udržovaly. Ona se nezbytná imigrantská solidarita -- čti solidarita, kterou česká společnost učinila nezbytnou např. neochotou rozbít kartelové dohody zasobovacích řetězců -- zvrhne do mafie docela snadno.
Jiřímu Kubičkovi
Vysvětloval mi kdysi ve Vejprtech při jednáních o dalším osudu tamější školy představitel vietnamské komunity, že české chůvy mají proto, aby se děti naučily česky, ekonomicky se to prý nevyplatí. A právě tak při integraci vietnamských dětí v českých školách a jejich někdejších lepších výsledcích (bonus první imigrantské vlny, bohužel dnes již slábnoucí) opakovaně zaznívala devize: "My tady chceme žít, naše děti tu musí umět uspět."
Pokud by jste byl českým obchodníkem, který díky nelegálnímu podnikání Vietnamců u nás zkrachoval, tak by jste se asi neradoval nad tím, že se ti, kteří jej připravili o existenci, částečně kultivují. Na to pro něj už je dost pozdě.
Kosovsko albánská mafie ovládá obchod s heroinem. Zrovna v době, kdy jsme podporovali bombardování Bělehradu, došlo k přestřelce kosovských Albánců s českými policisty na dálnici a naši váleční spojenci nám zastřelili policistu.
Ruská mafie vlastní Karlovy Vary a pražská kasina. Ukrajinská mafie se od ruské liší větší brutalitou, díky tomu vytlačuje Rusy z obchodu s prostitucí. Z prostituce u dálnic byla ovšem ukrajinská mafie vytlačena bulharskou, která je ještě brutálnější.
Na něco z toho bych dokázal najít i ověřitelné odkazy, kdybych si k tomu našel dost času.
Kde se všechny ty přistěhovalecké mafie berou? Je to barbarstvím zemí, odkud k nám přistěhovalci přicházejí? Musíme podpořit Odbor azylové a migrační politiky Ministerstva vnitra v jeho snaze neustále posilovat svou moc nad životy přistěhovalců?
Nedávný článek Saši Uhlové o tom, jak u nás mafiánští zaměstnavatelé okrádají zahraniční pracovníky a náš stát velkoryse přivírá nad touto formou otroctví oči, jsem v této diskusi už citoval. A proč se ti zahraniční pracovníci nachají tak otřesně vykořisťovat? V nedávné reportáži z Ukrajiny na A2larmu http://a2larm.cz/2015/03/nedele-na-zakarpati/ je to jen tak mimochodem řečeno: „Vasyl taky pracoval u nás, v Brně a v Olomouci. Byl i v Německu a na Slovensku. Vzpomíná na hospody a knedlíky. V květnu jede znova. Bez klientů, nelegálních zaměstnavatelů, to prý nejde.‟
Přistěhovalecké mafie nevznikají romanticky sebeorganizací přistěhovalců, aby je bránily proti nástrahám cizího prostředí. Přistěhovalecké mafie rostou z péče našeho Ministerstva vnitra, policie, Ministerstva práce a sociálních věcí a zastupitelských úřadů o naši ochranu před přistěhovalci. Mnoho cizinců chce k nám, mnoho jich k nám chce dosti zoufale. Někteří prchají před pronásledováním, někteří před hladomorem, a někteří by sice v zásadě mohli zůstat doma a přežít, ale přežívali by ve 21. století asi tak na úrovni středověku. A my jsme ze své blahobytné země udělali pevnost a postarali jsme se, aby se k nám tito lidé legálně dostat nemohli. Omezováním přistěhovalectví jsme vytvořili podnikatelské příležitosti pro mafie, které se postarají, aby právě ten, kdo jim platí, všechna povolení dostal, zatímco ten, kdo nechce s žádnými mafiány nic mít, aby neměl šanci.
Přistěhovalecké mafie nejsou společenstva vzájemné pomoci přistěhovalců, jsou to bandy grázlů, které zdaleka nejvíc vykořisťují a terorizují přistěhovalce. Někdy přímo spolupracují s našimy úřady a policií, když korumpují jejich zaměstnance, jindy aspoň využívají našich zákonů, díky nimž i poctiví úředníci a policisté ochotně potrestají vzpurné přistěhovalce za mafiány, stačí dát jim tip.
Když pěstujeme nenávist k přistěhovalcům a označujeme je za mafiány, sami si pěstujeme přistěhovalecké mafie.