Po otevření Blanky stoupl počet najetých kilometrů o milion, upozorňuje Auto*Mat

Auta po Praze rok po otevření Blanky denně najedou o milion kilometrů více. Vyplývá to z dat Technické správy komunikací. Iniciativa Auto*Mat žádá náměstka pro dopravu Dolínka o opatření, která by zlepšila pravidelnost veřejné dopravy.

(jb)

20.10.2016 11:30

Duka_blanka

Provoz v Praze podle iniciativy Auto*Mat rok po otevření Blanky zesílil do té míry, že narušuje pravidelnost veřejné dopravy. Repro DR

Rok po zprovoznění tunelu Blanka ujedou auta na pražských silnicích denně až o milion kilometrů více než o rok dříve, ukazuje analýza dat Technické správy komunikací. Provoz v Praze tak podle iniciativy Auto*Mat zesílil do té míry, že narušuje pravidelnost veřejné dopravy.

„Tunel Blanka nabídl nové dopravní kapacity a fakticky tak umožnil zvýšení provozu v Praze. Bez něj by tak vysoký nárůst nebyl možný,“ komentuje situaci Vratislav Filler ze spolku Auto*Mat a pokračuje: „Analýza ukazuje mírný úbytek dopravy v centru. Jenže za každý ujetý kilometr, který ubyl v ulicích, přibylo šestnáct kilometrů na okruzích a radiálách. S nadsázkou tak lze tvrdit, že efektivita Blanky v odvádění dopravy z města je nějakých šest procent.“

Auto*Mat rovněž tvrdí, že analýza odhalila rozpor v nedávném tvrzení Technické správy komunikací, podle které Blanka provoz v Praze nezvýšila. „Jejich vlastní data tomu přímo odporují,“ vysvětluje Vratislav Filler a dodává: „Možná mají jinou metodiku. Rozpor by ale měli vysvětlit, aby to nevypadalo, že Technická správa komunikací obalamutila náměstka pro dopravu Petra Dolínka tím, že mu dodala nesprávné údaje.“

Houstnoucí provoz má podle informací Auto*Matu už také dopady na pravidelnost veřejné dopravy, zejména autobusů. „Například linky 125, 177 či autobusy na Strakonické jsou již v dopravních špičkách zcela nepoužitelné,“ konstatuje Filler.

Na rostoucí zpožďování veřejné dopravy vlivem kolon přitom Praha podle iniciativy nereaguje rychlým zřizováním nových vyhrazených pruhů a zlepšováním preference veřejné dopravy. „Zaostávání v preferenci veřejné dopravy je smrtící, na zhoršující se pravidelnost autobusů lidé reagují dalším přesedáním do aut – a dalším zhoršením dopravních zácp,“ upozorňuje Filler.

Iniciativa Auto*Mat proto v této souvislosti žádá náměstka primátorky pro dopravu Petra Dolínka (ČSSD) o urychlenou realizaci opatření, která by zlepšila pravidelnost veřejné dopravy. 

Auta po Praze každý den najezdí přes dvacet milionů kilometrů. Auto*Mat z podrobných dat Technické správy komunikací vypočetl, že v červnu 2016 se na pražských silnicích denně ujelo o milion kilometrů více než před zprovozněním tunelu Blanka. Významnou roli v tom má i postupné houstnutí dopravy po zprovoznění tunelu. Na sledovaných úsecích Blanky se provoz od října 2015 zvýšil o pětinu. 


A co si myslíte vy? Diskuse (0 příspěvků)

Pro vložení příspěvku musíte být zaregistrováni a přihlášeni.